Hvor længe holder en lille kogt skinke.
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 12-06-05 10:53

De her små røgede skinker, som man køber i supermarkederne, og koger dem
trukket over med et net - hvor længe kan sådan een egentlig holde i
køleskabet?

Jeg har glemt at jeg havde en halv liggende. Mit køleskab er meget
koldt, men da jeg tog den ud nu efter 5-6 dage, er den sådan helt våd på
skærefladen.

Hvad betyder det?

Jeg prøvede at skære en skive - den ser godt nok ud indeni og lugter
bare normalt røget.

Håber på et hurtigt svar: Kan jeg servere den i kolde skiver med kogte
grøntsager, eller ville I smide den ud?

Ruth

Fra : KG

Dato : 12-06-05 12:00

Hej Ruth ...

Dét vil jeg ikke være bange for er skinken gennemkogt og
den ikke virker klistret eller fedtet ... fejler den ingen ting ...

Det saft der er på skærefladen kan både være kogevand og
saft fra skinken.. saltvand der trækker ud ....

Lugt til den - og frem for alt - er den klistret eller fedtet .. så
er der chance for den er sur men det tvivler jeg på ...

Med venlig hilsen
K.G.
--
Keld Gydum - DK-9900 Frederikshavn
Hjemmeside: www.bangsbo-design.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-06-05 12:29

"KG" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lugt til den - og frem for alt - er den klistret eller fedtet .. så
> er der chance for den er sur men det tvivler jeg på ...

Jeg siger dig tak for dit uddybende svar.

Med venlig hilsen Ruth