Den gik helt død!
Fra : Dan Risdahl Knudsen

Dato : 02-06-01 08:09

Jeg har lige samlet min svogers nye pc og har installeret win 98se og alt
gik fint ind til jeg indstallerede Promise 100 driveren. Jeg genstartede og
den meldte fejle i windows. OK tængte jeg og slukkede for den, flyttede HD
stikket over i ATA 100 stikket. Maskinen starter men ingen signal til skærm,
ingen HD aktivitet. DØD!!! Jeg flyttede stikket tilbage lige lidt hjalp det.
Jeg satte mine ram i, lige lidt hjalp det. DØD!! Ikke en gang bios kommer
op....

Hvad kan det skyldes?

Maskinen er som følger:

ASUS A7V
ASUS V-7100
AMD 1000mHz T-Bird
256mb ram
30gb IBM HD ata-100
SB 128
Internt modem
Netkort

Håber at der nogen der har hørt eller oplevet noget ligende og kender nogle
løsninger.

Med venlig hilsen

Dan

Fra : Henning

Dato : 02-06-01 08:41

>Jeg satte mine ram i, lige lidt hjalp det. DØD!! Ikke en gang bios kommer
>op....
>
>Hvad kan det skyldes?

Du har brændt den af

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : DaWizeGuy

Dato : 02-06-01 11:11

"Dan Risdahl Knudsen" <drk@sol.dk> wrote in message
> [...]
det.
> Jeg satte mine ram i, lige lidt hjalp det. DØD!! Ikke en gang bios kommer

Jeg vil nødigt skræmme dig, men en jeg kender havde et lignende problem, og
det vist sig desværre, at processoren havde taget skade under installation
Vi prøvede alt og pillede til sidst køleren af, og opdagede at der var
knækket et lille bitte hjørne af cpu-kernen = død processor Jeg vil
derfor råde dig til som det første, at pille køleren forsigtigt af, og se
efter om cpu-kernen har taget skade. Er det ikke tilfældet, er det muligt at
problemet kan løses ved at resette bios. Jeg er ikke 100% sikker på, hvordan
dette gøres på A7V, så her må en anden hjælpe.

---
Mvh. Anders

Fra : Rune Mortensen

Dato : 02-06-01 14:12

Jeg har selv Asus a7v og jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man
resetter biosen .... tvivler på at man kan...

/Rune

Fra : Trevor Goodchild

Dato : 03-06-01 15:43

hej..

Resette BIOS'en... Normalt, kan man pille batteriet til ur'et ud, og vente
et døgns tid.. hvis man ikke kan fjerne batteriet, har jeg hørt et sted, at
man kan kortslutte batteriet i få sekunder.. Dette burde virke

MVH. Trevor

Fra : Dan Risdahl Knudsen

Dato : 05-06-01 14:01

Jeg fandt selv løsningen: ALLE kort ud. Sætte strøm (gennem
strømforsyningen) på MB tænde uden nogen kort. Sætte Grafikkort i og igen
tænde.... vupti så kører det igen. Derefter sætte kort efter kort i og
indstallere drivere. Så kører det.

Om det er sådan man resetter BIOS eller der skal flyttes en jumper på A7V
ved jeg ikke.

Dan

Fra : Peter Rinder

Dato : 05-06-01 14:12

Tillykke med det!
Vi var vist nogle der sad og krummede tæer og lige kunne se dig købe en ny
PC til din svoger!

/Peter