ASRock
Fra : Tina

Dato : 12-06-05 07:19

Hej ng

Har lige købt et nyt bundkort der hedder ASRock 775I65GV er der nogle der
kender til det mærke da jeg har temmelig store problemer med det?

Jeg tænker på om det er mærket der er noget billigt bras, eller om jeg bare
har været uheldig og fået et bundkort med fejl i ?

MVH Tina

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 12-06-05 08:10

"Tina" <tije@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare
> har været uheldig og fået et bundkort med fejl i ?

Det er et billigmærke - uden overclockmuligheder, men ellers ok efter min
erfaring.
Hvad er problemet?

Fra : Tina

Dato : 12-06-05 08:31

"Karl Erik Nielsen" <roedemor.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tina" <tije@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et billigmærke - uden overclockmuligheder, men ellers ok efter min
> erfaring.
> Hvad er problemet?

Der står den er med indbygget overheating protection så når man overclocker
vil den automatisk slå fra ved for høj temperatur. Nå men det nu også lige
meget for det har jeg slet ikke brug for til mit behov.

Problemet er at de fleste gange vil maskinen ikke starte. Når så jeg har
skubbet lidt til ram modulerne så starter skidtet.

Tina

Fra : tina

Dato : 12-06-05 09:55

> [...]
>
> Problemet er at de fleste gange vil maskinen ikke starte. Når så jeg har
> skubbet lidt til ram modulerne så starter skidtet.

hov glemte lige at det onboard grafikkort max kan køre 800X600 ellers går
skærmen bare i sort. Min gamle har aldrig kørt i andet så det er ikke fordi
min skærm ikke kan højere.

Fra : Zulu

Dato : 12-06-05 10:19

tina wrote:

> hov glemte lige at det onboard grafikkort max kan køre 800X600 ellers
> går skærmen bare i sort. Min gamle har aldrig kørt i andet så det er
> ikke fordi min skærm ikke kan højere.

Har du installeret alle drivere?
Både dem til chipset, grafikkort osv.?
De drivere, der er med i Windows er kun lige til at komme i gang med.
Hent de nyeste drivere fra de respektive producenter.

Angående det med skærmen:
Har du mulighed for at prøve med en anden skærm?
Det lyder som om din skærm ryger "out-of-range", altså at grafikkortet
prøver at få den til at køre ved en højere frekvens end den kan.

Angående rammene:
Har du triple-dobbelt-tjekket at de sidder helt i?
Det lyder som om at de ikke er helt nede i slottet.
Har du prøvet et andet slot?

Zulu

Fra : tina

Dato : 12-06-05 13:52

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Har du installeret alle drivere?
> Både dem til chipset, grafikkort osv.?
> De drivere, der er med i Windows er kun lige til at komme i gang med.
> Hent de nyeste drivere fra de respektive producenter.

Ja alle drivere er installeret.

> [...]
> Det lyder som om din skærm ryger "out-of-range", altså at grafikkortet
> prøver at få den til at køre ved en højere frekvens end den kan.

Ja har prøvet og sætte en anden skærm til og den gjorde det samme desværrer.

> Angående rammene:
> Har du triple-dobbelt-tjekket at de sidder helt i?
> Det lyder som om at de ikke er helt nede i slottet.
> Har du prøvet et andet slot?

Ja vi har tjekket og tjekket. vi har 2 x 512 moduler når den ene sidder i
kører den fint, men sætter vi begge i går det galt. Tanken var så at det
sikkert var rammen, men når vi bytter de to moduler om kører de stadig fint.
altså må det være bundkortet der er noget galt med.

Jeg har nu smidt hele computeren ud til vores forhandler så må han se om han
kan få den til at køre optimalt ellers må han jo bytte bundkortet.

Tina