ok så er jeg igang
Fra : jens

Dato : 12-06-05 01:10

Jeg har forsøgt at indstalere knoppix, har da også fået fjernet windows, men
jeg får en fejlmelding, at der ikke er en fri partition på 2 gb, så jeg kan
starte et program op til at partinere med ved at trykke ok, jeg trykker ok.

der åbner sig et vindue der heder qtparted v0.4.4, her kan jeg se min hd,
markerer jeg den, får jeg vist de partitioner der er.

så vidt jeg kan se så er der så rigeligt plads, men da jeg fjernede windows
og lavede to partitioner, skulle jeg vælge:

primary eller extended partition (her valgte jeg primary)

partitions type (her valgte jeg ext3)

label (gik ud fra at det bare var et navn så her skrev jeg li)

jeg tror på at det er i ovenstående det er gået galt.

der er også et felt hvor man skal vælge "percent of unallocatet space" den
stod på 100 og det har jeg ikke lavet om på.

håber der er nogen der kan hjælpe.

Jens

Fra : nuno alexandre

Dato : 12-06-05 01:45

On Sun, 2005-06-12 at 02:10 +0200, jens wrote:
> [...]
>
> der er også et felt hvor man skal vælge "percent of unallocatet space" den
> stod på 100 og det har jeg ikke lavet om på.

Hej,
jeg vil anbefale fdisk eller cfdisk ( console application )
de er begge meget nemt at bruge.

         nuno
--
"Non-free programs are dangerous to you and to your community.
Don't let them get a place in your life." - RMS

Fra : jens

Dato : 12-06-05 01:52

"nuno alexandre" <ikaro@fluxbox.org> skrev i en meddelelse
On Sun, 2005-06-12 at 02:10 +0200, jens wrote:

Hej,
jeg vil anbefale fdisk eller cfdisk ( console application )
de er begge meget nemt at bruge.

de to kender jeg ikke, er det programmer til at lave partitioner med??

Jens