Tilgå MSSQl 2000
Fra : Johnson

Dato : 11-06-05 21:44

Hej

Jeg har brug for at tilgå en MSSQL 2000 fra php på en Linux.

SÅ vidt jeg kan yum'e mig frem til giver php-adodb.noarch mig adgang til
MSSQL 7.0, men der er så vidt jeg kan se ingen moduler der giver mig 2000.

Kan I hjælpe?

John

Fra : Toke Herkild

Dato : 11-06-05 22:22

Hej John.
Jeg har i forbindelse med et større projekt arbejdet med både MSSQL 7.0
og 2000 og med almindelig standard sql er MSSql 2000 kombatipel med 7.0
så du kan i de fleste tilfælde højst sandsynligt klarer dig med 7.0
interfacet. ellers skal du prøve standard sql modulet. Mener at det er
SyBase der giver grundlæggende SQL adgang til de fleste SQL-servere
bl.a. MSSql. Men prøv om ikke adodb virker først og prøv det andet
bagefter ;)

Mvh
Toke Herkild

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-06-05 10:19

On Sat, 11 Jun 2005 22:44:04 +0200, Johnson wrote:

> Jeg har brug for at tilgå en MSSQL 2000 fra php på en Linux.

Så skal du have installeret freetds eller odbtp; min erfaring er, at
odbtp fungere bedst: http://odbtp.sourceforge.net/

ODBTP kræver, at du installerer noget software på en Windows-maskine
(typisk samme maskine som din MSSQL-server). Og du skal også installere
nogle ting på din Linux-server:

- libodbtp
- php-odbtp

Det er beskrevet i ODBTP's dokumentation. Spørg, hvis du skal have hjælp
til specifikke dele af installationen (og skriv i så fald, hvad du
allerede har prøvet, og hvorfor du ikke kan komme videre).

> SÅ vidt jeg kan yum'e mig frem til giver php-adodb.noarch mig adgang
> til MSSQL 7.0

Det tvivler jeg stærkt på. ADODB PHP-projektet er et
databaseabstraktionslag og kræver, at de nødvendige drivere er
velfungerende.

/Troels

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 18:14

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Så skal du have installeret freetds eller odbtp; min erfaring er, at
> odbtp fungere bedst: http://odbtp.sourceforge.net/

Jeg har lige fået installeret freetds og det gik meget smertefrit.
Jeg har også forsøgt at få odbtp til at virke, men dog uden held.

Hvad gør odbtp bedre?

John

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-06-05 20:29

On Sun, 12 Jun 2005 19:14:24 +0200, Johnson wrote:

> Jeg har lige fået installeret freetds og det gik meget smertefrit.

OK. Og det fungerer også fra PHP?

Hvis du vælger freetds, så sørg for at du kører protokol 8.0 (eller
7.0, hvis 8.0 af en eller anden grund ikke spiller); så får du
sandsynligvis lidt færre ubehagelige overraskelser.

> Jeg har også forsøgt at få odbtp til at virke, men dog uden held.
>
> Hvad gør odbtp bedre?

Se følgende tråd:
http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.php/browse_frm/thread/84e0372453497dc9/63e6c5dd76d3ee9d?hl=en

Fra : Johnson

Dato : 12-06-05 20:37

> OK. Og det fungerer også fra PHP?

Ja, uden de mindste problemer.
Jeg har dog kun hentet alle ProductName's fra Northwind databasen.

> Hvis du vælger freetds, så sørg for at du kører protokol 8.0 (eller

> 7.0, hvis 8.0 af en eller anden grund ikke spiller); så får du
> sandsynligvis lidt færre ubehagelige overraskelser.

OK - Tak.

Tak for hjælpen.

John