Solaris 10
Fra : Jørn K. Sørensen

Dato : 11-06-05 20:02

Hej NG

Er de en der har Solaris 10 liggende på nogle skiver jeg kunne låne
eller købe en kopi af.

Mvh Jørn

Fra : kent Wormsdorf

Dato : 11-06-05 21:42

On 11/06/05 21:02, in article
42ab4345$0$58832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Jørn K. Sørensen"
<jks@mail.dk> wrote:

> Hej NG
>
> Er de en der har Solaris 10 liggende på nogle skiver jeg kunne låne
> eller købe en kopi af.
>
> Mvh Jørn
Hej Jørn

Du kan hente Solaris 10 ganske gratis hos Sun, på:
http://www.sun.com/software/solaris/get.jsp
hvis du har båndbrede nok.
Den fylder 4 CD'er med det hele minus bonus CD'en med ekstra opensource
software.

Hvilken hardware skal det køre på? SPARC?, eller X86?

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har bl.a. arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Jørn K. Sørensen

Dato : 11-06-05 21:03

kent Wormsdorf wrote:

> [...]
> software.
>
> Hvilken hardware skal det køre på? SPARC?, eller X86?

Hej Kent

Det er fordi at jeg ikke har båndbredde nok,
det er til en X86 installation.

Mvh Jørn

Fra : kent Wormsdorf

Dato : 11-06-05 22:26

On 11/06/05 22:03, in article
42ab5192$0$58772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Jørn K. Sørensen"
<jks@mail.dk> wrote:

> Hej Kent
>
> Det er fordi at jeg ikke har båndbredde nok,
> det er til en X86 installation.
>
> Mvh Jørn

Hej Jørn

OK.
Det var ærgerligt, Jeg har kun Solaris Express 8/04 aka. Solaris 10 Beta til
SPARC på en DVD.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 11-06-05 23:20

Jørn K. Sørensen wrote:

> Hej Kent
>
> Det er fordi at jeg ikke har båndbredde nok,
> det er til en X86 installation.
>
> Mvh Jørn

Jeg har intet kendskab til Solaris 10, men til gengæld har jeg rigeligt
båndbredde og kan sagtens hente dem for dig, men hvad ønsker du:

Solaris 10, x64/x86, CD eller DVD.

Jeg kan hente begge versioner, men hvis du kun har CD-ROM drev, vil det
være tåbeligt at hente DVD-udgaven.

Normalt er produktionsopkostningerne 2 kr/CD og 3 kr/DVD + porto.

Du kan besvare min mailadresse: jacob_tranholm@hotmail.com

Fra : andy

Dato : 27-06-05 22:49

kent Wormsdorf wrote:

> [...]
> software.
>
> Hvilken hardware skal det køre på? SPARC?, eller X86?

Jeg blev lidt intrestert i at prøve det, men hvordan brænder jeg det ned
på DVD eller cd-r. Jeg er plejer i linux at hente iso filer men her
liger det som zip, skal de bare hentes og pakes ud og brændes?

Jeg så der var 5 cd er og 6 andre små filer, dels pdf og lignende skal
jeg hente det hele?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-06-05 09:24

andy <andy@nomail.dk> writes:

> Jeg blev lidt intrestert i at prøve det, men hvordan brænder jeg det
> ned på DVD eller cd-r. Jeg er plejer i linux at hente iso filer men
> her liger det som zip, skal de bare hentes og pakes ud og brændes?

Hvis du henter DVD-iso'et er det bare at pakke ud og brænde.

Den er halvstor.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : andy

Dato : 28-06-05 18:11

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hvis du henter DVD-iso'et er det bare at pakke ud og brænde.
>
> Den er halvstor.

Er der et sted hvor man kan læse om systemet & hvordan det instaleres?

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 28-06-05 19:46

On Tue, 28 Jun 2005 19:11:19 +0200, andy wrote:
> Er der et sted hvor man kan læse om systemet & hvordan det instaleres?

http://docs.sun.com
vælg Solaris 10
ekspander Solaris 10 Release and Installation Collection
Start med Solaris 10 Installation Guide: Basic Installations
Kik dig omkring, men inden du opgiver pga af al den dokumentation så
prøv at installere.
/hjj

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-06-05 23:00

andy <andy@nomail.dk> writes:

> Er der et sted hvor man kan læse om systemet & hvordan det instaleres?

Det er ikke slemt at installere Solaris, men jeg vil anbefale at bruge
en maskine der ikke skal lave andet da det letter partitionering og
bootning betragteligt.

Hvis du gerne bare vil kigge så er Schillix et godt sted at starte:

http://schillix.berlios.de/

Check at din hardware er understøttet. Solaris er sippet.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-06-05 16:12

> [...]
>
> http://schillix.berlios.de/
>
> Check at din hardware er understøttet. Solaris er sippet.

Jeg kører det under virtual pc fra vmware

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-06-05 12:16

On 29 Jun 2005 00:00:01 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hvis du gerne bare vil kigge så er Schillix et godt sted at starte:
> http://schillix.berlios.de/

Jeg bootede den under Virtual PC for at se om jeg kunne teste
kode på den (nej). Den er noget low-tech ift. moderne Linux
distributioner, så det var et rent nostalgi-trip - jeg følte mig
sat 10 år tilbage i tiden

--
Stig

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-07-05 14:12

"Stig H. Jacobsen" <stighj-at-googles-mail@nospam.invalid> writes:

> [...]
> kode på den (nej). Den er noget low-tech ift. moderne Linux
> distributioner, så det var et rent nostalgi-trip - jeg følte mig

En Live-CD er en helt ny ting i Solaris verdenen, og et versionsnummer
på 0.1 tyder da også på at det primært er for at vise flaget at det er
frigivet.

Fx ville jeg personligt have det fint med at der kom en Debian
distribution baseret på en Solariskerne, da jeg godt kan lide selve
Solaris, men ikke er så begejstret for deres værktøjskasse.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-06-05 22:57

andy <andy@nomail.dk> writes:

> Jeg blev lidt intrestert i at prøve det, men hvordan brænder jeg det ned
> på DVD eller cd-r. Jeg er plejer i linux at hente iso filer men her
> liger det som zip, skal de bare hentes og pakes ud og brændes?

Ja.

> Jeg så der var 5 cd er og 6 andre små filer, dels pdf og lignende skal
> jeg hente det hele?

PDF'erne er nok bare dokumentation på det du har downloadet. Jeg
hentede kun ISO-filerne dengang jeg legede med Solaris 10 på en V20z
(nøj, den ku' larme!).

--
Jacob - www.bunk.cc
No problem is insoluble in all conceivable circumstances.