Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bo i udlandet (skat)
Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 16:57

Hvis man bor fast i Sydfrankrig og får sin løn/pension/indkomst fra
Danmark, hvorledes beskattes man så? - %-satser?

Mvh...

Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 19:01

On Sat, 11 Jun 2005 17:57:13 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Hvis man bor fast i Sydfrankrig og får sin løn/pension/indkomst fra
>Danmark, hvorledes beskattes man så?

Dansk beskatning høre jeg...

Mvh...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 20:35

In article <8m9ma1h0d5ihe0ksasae4i7tdarmedmfhb@4ax.com>, Mogens wrote:

> Dansk beskatning høre jeg...

Hvis man har folkeregisteradresse i et andet land mere end 180 dage pr
år, så kan man blive udlandsdansker. Og skat betaler man normalt i det
land man er i. Mht til sociale ydelser og pension, så ved jeg det ikke.

Fra : Mogens

Dato : 11-06-05 20:46

On 11 Jun 2005 19:35:22 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Hvis man har folkeregisteradresse i et andet land mere end 180 dage pr
>år, så kan man blive udlandsdansker. Og skat betaler man normalt i det
>land man er i.

Okay!

En dansker, som bor i Sverige, betaler dansk indkomstskat, hvis han
hver dag tager til DK for at arbejde. Men dit/mit nævnte tilfælde er
jo selvfølgelig en anden situation ift. dét.

Hvad mon trækprocenten i så fald er i F - 30%?

Mvh...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 23:42

In article <dnfma1hesa36dtqqnckv6r4gu4tcd17ssj@4ax.com>, Mogens wrote:

> [...]
> jo selvfølgelig en anden situation ift. dét.
>
> Hvad mon trækprocenten i så fald er i F - 30%?

Hvis du er i Danmark mere end 180 dage/år, så er du ikke udlands-
dansker.

Fra : Mogens

Dato : 12-06-05 08:20

On 11 Jun 2005 22:41:34 GMT, "Povl H. Pedersen"

>Hvis du er i Danmark mere end 180 dage/år, så er du ikke udlands-
>dansker.

Nej, det er jo netop dét, jeg skriver :)
Jeg har fundet %'erne:
www.ditfrankrig.dk/default.aspx?action=pages&nodeid=161&list=false

Mvh...