vil ikke spise
Fra : michael christensen

Dato : 11-06-05 15:17

Hejsa!

Er der nogen der kender til en labrador der pludseligt ikke vil spise. Hun
er 6 år og det kom som lyn fra en klar himmel. Ved ikke om hun har ædt noget
uhensigtsmæssigt, men der er før røget både sokker, underbukser og ispinde
igennem systemet. Det virker ikke som om hun har smerter, så jeg er egentlig
interesseret i at høre om hunde kan blive syge lige som os mennesker og
komme over det i løbet af noget tid?

Michael christensen

Fra : Thomas Larsen

Dato : 11-06-05 15:45

> [...]
> er egentlig interesseret i at høre om hunde kan blive syge lige som os
> mennesker og komme over det i løbet af noget tid?

De kan godt blive syge, men det lyder usandsynligt at han ikke vil ikke
spise noget... Har det stået på mere end i en dag.., Hvis det har det skal
du til dyrelægen med ham, min hvalp på knap 14 uger har osse haft nogle
enkelte dage hvor han ikke ville spise, men har dog skovlet i sig igen dagen
efter...

Fra : Lone Nielsen

Dato : 13-06-05 20:18

Hej Michael

Hvordan går det med din hund?
Kunne det tænkes at den havde noget med tænderne.???
Jeg håber at du har fået løst problemet.
Med venlig hilsen
Lone

Fra : qfha

Dato : 20-06-05 00:18

Når en 6 årig labrador ikke vil spise er der noget temmelig galt.

Tag hendes temperatur. den skal være 38,5 for at være normal. Drikker
hun mere end normalt. Skal hun ofte lade sit vand eller sidder hun og
presser.

Det kan være fremmedlegmer. Om hun har spist sokker eller lign. kan jo
være svært at afgøre. Har hun ikke haft afføring det sidste døgn. prøv
at mærke på maven om du kan mærke noget. En hund vil sjældent vise
smerte, så det kan du ikke regne med.

Alderen taget i betragt skal du være opmærksom på om det kan være
underlivsbetændelse. Har hun udflåd og feber. Slikker hun sig meget i
bagdelen.

Som du kan se er der flere aspekter som man skal overveje, prøv at se på
din hund igen og vurder hvilken retning dit problem går i.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/