Speedstream eller Cisco router?
Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 02-06-01 02:30

Jeg får (forhåbentlig) snart en pro@cess ADSL forbindelse fra tele dk.

Da jeg skal bruge mere end 1 ip-adresse, må jeg ikke bruge standard
routeren, men skal enten leje en Cisco router eller selv købe en.

De eneste to routere jeg kender til er Speedstream 5711 og Cisco 1401.
Hvilken router skal jeg vælge? Jeg skal hverken bruge NAT eller firewall
funktioner - kun en router.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-01 08:21

"Mikkel C. Simonsen" <mcs@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> De eneste to routere jeg kender til er Speedstream 5711 og Cisco 1401.
> Hvilken router skal jeg vælge?

Jeg ville tage Cisco'en, men hvis du skal have den stående i et opholdsrum
vil du nok blive træt af dens blæser.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Rene

Dato : 02-06-01 11:31

kan du bare pille fra :)

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fa42m$c09$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Henrik Schack Jensen

Dato : 02-06-01 12:09

Cisco'en er heller ikke hverken specielt lille eller elegant at se på (læs :
Stort skrummel)

/Schack

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-01 23:42

"Henrik Schack Jensen" <henrik@schack.dk> skrev i en meddelelse
> Cisco'en er heller ikke hverken specielt lille eller elegant at se på (læs
:
> Stort skrummel)

Det er derfor man har et skab til den slags....

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 03-06-01 15:10

Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Mikkel C. Simonsen" <mcs@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ville tage Cisco'en, men hvis du skal have den stående i et opholdsrum
> vil du nok blive træt af dens blæser.

Den skal sikkert stå i et rum jeg skal kunne sove i... Alle
telefoninstallationerne er lige ved siden af min seng, og jeg regner
ikke med at installatøren vil trække ledningerne ind i et andet rum
gratis.

Men hvad er ulemperne ved Speedstream routeren/fordelene ved Cisco
routeren?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-01 23:43

> Men hvad er ulemperne ved Speedstream routeren/fordelene ved Cisco
> routeren?

Jeg kan ikke komme på et definitivt argument, det er bare den jeg ville
vælge...

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 06-06-01 08:31

Den Sun, 03 Jun 2001 15:10:26 +0100, skrev "Mikkel C. Simonsen"
<mcs@post5.tele.dk> :

> [...]
>telefoninstallationerne er lige ved siden af min seng, og jeg regner
>ikke med at installatøren vil trække ledningerne ind i et andet rum

Det skal du ikke være sikker på. Montørerne er ret flinke.

>Men hvad er ulemperne ved Speedstream routeren/fordelene ved Cisco
>routeren?

I din situation ville jeg vælge Speedstream. Lille og lydløs.
Jeg har ingen problemer haft med den.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP