Hjælp til køb af 5.1 højtaler sæt til PC.
Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-05 14:16

Hej i gruppen

Jeg søger lidt hjælp til at finde et godt 5.1 højtaler sæt og erfaringer med
nogle gode sæt til omkring 500 kr., kan overtales til at bruge en anelse
mere, hvis der er gode grunde

Det som sættet skal bruges til er primært musik, hvor den står på dance og
techno, hvor bassen godt må være kræftfuld og dyb, plus div. andet musik,
men også til forskellige spil med surround.
Har optisk lydudgang på min lydkort, så det kunne være fedt med digital lyd,
men ved ikke så meget om det til PC.
Derudover må der gerne være en kontrolenhed til volumen og et hovedtelefon
stik, evt. med mulighed for mic, så jeg kunne bruge det til Skype.

Har kigget lidt på Creative Inspire T5900, ses her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99451

Men kender ikke så meget til højtalere til PC.

Så hjælp mig, please

Mvh.
Michael

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-06-05 15:29

"Michael Nielsen" <leahcim@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Har kigget lidt på Creative Inspire T5900, ses her:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99451
>
> Men kender ikke så meget til højtalere til PC.

Hej Michael
Lad mig sige det ligeud hvis dit budget er 500 plus lidt så glem 5.1, men du
kan få et nogenlunde 2.1 eller 2.0 til circa dit budget, så tag du dig en
kigger på Altec Lansing.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-05 20:17

Hej Paul

> Lad mig sige det ligeud hvis dit budget er 500 plus lidt så glem 5.1, men
> du kan få et nogenlunde 2.1 eller 2.0 til circa dit budget, så tag du dig
> en kigger på Altec Lansing.

Jeg har ikke HIFI øre, så så kræsen er jeg heller ikke, det skal bare spille
nogenlunde.

Men jeg vil tage et kig på Altec Lansing.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-05 20:34

> [...]
> du kan få et nogenlunde 2.1 eller 2.0 til circa dit budget, så tag du dig

Faldt lige over Altec Lansing VS3151 i min søgning, der står noget med
digital indgang, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om det er den eneste
mulighed for tilslutning eller hvordan, jeg kunne nok strække mig til den
pris.

Mvh.
Michael

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-06-05 15:50

On Sat, 11 Jun 2005 15:16:01 +0200, Michael Nielsen <leahcim@chicks.dk>
wrote:

> [...]
> med
> nogle gode sæt til omkring 500 kr., kan overtales til at bruge en anelse
Det er alt for lige til ordenlig lyd.

> [...]
> techno, hvor bassen godt må være kræftfuld og dyb, plus div. andet musik,
> men også til forskellige spil med surround.
Hvis det primært er til musik er dette sæt ret godt
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113400
Men det er jo kun et 2.1 system.

> Derudover må der gerne være en kontrolenhed til volumen og et
> hovedtelefon
> stik, evt. med mulighed for mic, så jeg kunne bruge det til Skype.
Skyper er bedst med et headsæt. Jeg kan anbefale et par
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140639
Der er rigtig gode. Og rare at have på også efter mange timers CS.

> Har kigget lidt på Creative Inspire T5900, ses her:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99451
Det er fint til prise. Men godt bliver det ikke. Du skal mindst op på det
dobbelte hvis du skal have noget som lyder ok.

Hvis det skal være 5.1 er der
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10828
Det er et godt sæt. Det lyder ok og ser godt ud.

Ellers tror jeg du må indse at man bruger et anlæg til at spille musik. Og
suround lyd til pc primært er til lyd i spil. Og i det tilfælde er det
billige Creativ sæt fint.

/Thomas

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-05 20:21

Hej Thomas

> Det er fint til prise. Men godt bliver det ikke. Du skal mindst op på det
> dobbelte hvis du skal have noget som lyder ok.

Har bare ikke det dobbelte som der står PC speakers på, studerende osv.

> Ellers tror jeg du må indse at man bruger et anlæg til at spille musik. Og
> suround lyd til pc primært er til lyd i spil. Og i det tilfælde er det
> billige Creativ sæt fint.

Jeg hører skam også musik på mit udemærkede anlæg i stuen, men når man
sidder og surfer, så vil man jo gerne hører sin ynglings netradio i ok
kvalitet, og så når man gamer så man kan hører når der er nogen der er ved
at liste sig ind bag på en

Mvh.
Michael

Fra : John

Dato : 11-06-05 20:09

Michael Nielsen skrev:
> [...]
>

> Har kigget lidt på Creative Inspire T5900, ses her:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99451
>
> Men kender ikke så meget til højtalere til PC.

Du får næppe ret meget vellyd til 500 kroner - og da slet ikke et 5.1
system. De øvrige krav om digitalindgang osv. gør deet stort set umuligt
at finde noget til den pris.

Men mit umiddelbare bud vil være:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100094

Deres 2.1 sæt lyder bedre end Creatives tilsvarende 2.1 sæt, Inspire P380.

Mvh

John

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-06-05 20:25

Hej John

> Du får næppe ret meget vellyd til 500 kroner - og da slet ikke et 5.1
> system. De øvrige krav om digitalindgang osv. gør deet stort set umuligt
> at finde noget til den pris.

Kunne heller ikke lige umidlbart finde noget med optisk indgang på i den
prisklasse, og som sagt så har jeg ikke HIFI høre, så lidt mindre kan gøre
det, det vigtigeste er næsten at der er rimelig dybte i lyden.

> Men mit umiddelbare bud vil være:
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100094
>
> Deres 2.1 sæt lyder bedre end Creatives tilsvarende 2.1 sæt, Inspire P380.

Vil kigge på det.

Mvh.
Michael