Hastighedsgrænser med autocamper
Fra : Mogens Hoj

Dato : 11-06-05 06:08

Hej gruppe,

Vi skal på ferie i Tyskland og Frankrig i en lejet autocamper. Lige sidder
jeg og lægger rejseplaner, men jeg synes det er svært, at finde noget
konkret ang. hastighedsgrænser i en autocamper. Gælder de samme regler, som
for personbiler? PS: Camperen vejer mindre end 3500kg og køres på alm.
kørekort.

Mugge

Fra : phk

Dato : 11-06-05 07:35

"Mogens Hoj" <not@my.email> skrev i en meddelelse
> [...]

> som for personbiler? PS: Camperen vejer mindre end 3500kg og køres på alm.

Det er reglerne for alm. personbiler du skal gå efter.

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 11-06-05 22:43

phk wrote:
> "Mogens Hoj" <not@my.email> skrev i en meddelelse

> Det er reglerne for alm. personbiler du skal gå efter.

Tag med i dine planer at udlejnings campere ofte har modelprogrammets
mindste motor, og samme CW værdi som et pengeskab, så topfarten er
derefter, har prøvet en der var baseret på en Ducati 1,9 TD og den kunne
pines op på 130 på lige vej, hvor den støjede som så man ikke kunne høre
radioen. Omkring 100-110 gik det mere fredeligt for sig.
Alle tal er speedometervisning, og jeg har en fornemmelse af at nålen
var noget optimistisk monteret.

Keld

Fra : Mogens Hoj

Dato : 12-06-05 15:53

"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> radioen. Omkring 100-110 gik det mere fredeligt for sig.
> Alle tal er speedometervisning, og jeg har en fornemmelse af at nålen var

Lyder spændende :S

Fra : Mogens Hoj

Dato : 12-06-05 16:02

> "Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Lyder spændende :S

Der står dog på deres hp følgende om den vi har bestilt:

Diesel engine: 81 KW / 110 PS / 2.3 JTD

Så håber jeg, det er nok til at give en behagelig tur...

Mugge

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 12-06-05 21:17

Mogens Hoj wrote:

> Der står dog på deres hp følgende om den vi har bestilt:
>
> Diesel engine: 81 KW / 110 PS / 2.3 JTD
>

> Så håber jeg, det er nok til at give en behagelig tur...
>
> Mugge

Som i kassevogns udgaven har en topfart på 143

Keld

Fra : Mogens Hoj

Dato : 13-06-05 06:08

> Som i kassevogns udgaven har en topfart på 143

Er det ned ad bakke? :)

Mugge

Fra : Kim

Dato : 13-06-05 10:35

> "Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ned ad bakke? :)

Ja, og med solen i ryggen og stærk hjemvé )

Mvh, Kim

Fra : Hans Duggen

Dato : 19-06-05 16:23

--
Autocamperen er sandsynligvis (i DK) indregistreret som personbil
med mulighed for privat beboelse. Hastighedsreglerne er altså de

God rejse - og campinginfo fra www.hanses-campingsider.dk