Brugernavn og password - hvad gør jeg fork~
Fra : Sven

Dato : 11-06-05 00:14

Hej.
Jeg har en stationær PC og en nyindkøbt bærbar. Den stationære kører
WindowsXP Pro SP2, og den bærbare kører WindowsXP home SP2. De er begge på
internettet uafhængige af hinanden vha en switch foran routeren (CC).
Jeg har så kørt netværksguiden på XP Pro, hver PC på nettet for sig osv,
slået fil og udskriftdeling til (på trods af Windows' advarsel om samme), og
har så flyttet den fremstillede fil over på den bærbare og har kørt den der.
Min stationære PC har kun een konto, administrator-konto'en og der er ikke
noget password. Windows booter bare op, når den tændes. Den bærbare har to
konti, en administrator med password samt en begrænset brugerkonto også med
password. Her kommer så mit problem:
På den stationære kan jeg godt se den bærbare, og jeg kan kopiere filer frem
og tilbage fra "Delte dokumenter" uden problemer.
På den bærbare kan jeg godt se den stationære PC, men når jeg dobbeltklikker
på den, så kommer den og spørger om brugernavn og password?? Dvs. fra den
bærbare kan jeg ikke "logge" på den stationære pga manglende password, som
jo altså ikke findes på den stationære.
Fra stationær til bærbar spørges der IKKE om password på trods af, at der
skal password til for at logge ind i Windows på den bærbare.

Så mit problem er :
1-hvordan får jeg den til at spørge om password fra den stationære PC og til
den bærbare's delte dokumenter?
2-Hvordan får jeg lov til at connecte fra den bærbare til den stationære,
når der ikke er noget password på den stationære?

Tillægsspørgsmål: Kan man sætte fil og udskriftsdeling op, så det kun virker
på LAN (evt kun på bestemte IP-adresser), men stadig er slået fra på
internettet?

Sven