Starte program med parameter? (Delphi)
Fra : jlyng@zget2net.dk

Dato : 10-06-05 22:04

Jeg mener jeg har haft det til at virke i sin tid, at starte
et program (Delphi) med en parameter, hvor at programmet reagerer
forskelligt alt efter om det bliver startet med en parameter eller
uden.

Jeg kan ikke huske hvad det hedder på engelsk, og jeg har ikke kunnet
finde det i Marco Cantu's bog, men jeg vil tro at det er omtalt.

Hvis programmet bliver startet med f.eks. "execute.exe /v" så skal det
tjekke om en hændelse er indtrådt og hvis ikke så skal programmet blot
afslutte.

Jeg venter spændt på lidt hjælp

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Harald

Dato : 10-06-05 22:08

<jlyng@zget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis programmet bliver startet med f.eks. "execute.exe /v" så skal det
> tjekke om en hændelse er indtrådt og hvis ikke så skal programmet blot

if ParamStr(0)='/v' then
CheckNoget
else
Terminate;

/HK

Fra : jlyng@zget2net.dk

Dato : 10-06-05 22:13

Harald skrev:

>if ParamStr(0)='/v' then
> CheckNoget
>else
> Terminate;

Der var den. Tusind tak for hjælpen

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Thor

Dato : 10-06-05 22:40

> if ParamStr(0)='/v' then
> CheckNoget
> else
> Terminate;

ParamStr(0) er navnet på executefilen - der skal stå ParamStr(1) hvis det
skal virke!

mvh Thor

Fra : jlyng@zget2net.dk

Dato : 10-06-05 23:32

Thor skrev:

>ParamStr(0) er navnet på executefilen - der skal stå ParamStr(1) hvis det
>skal virke!

Det har du ret i. Det virker fint.

Tak for hjælpen

Jørgen Lyng