Hjælp igen til VNC
Fra : Monty

Dato : 10-06-05 21:52

Jeg har lige brug for lidt hjælp til VNC. Jeg skal hjælpe en kammerat med
noget computer over nettet men vi kan ikke få det til at virke mere. Vi har
haft det til at virke før da jeg havde et modem men nu har jeg fået en
router fra cybercity og jeg tror måske det kan være det der er galt.

(Jeg har også en router mere men den kan jeg koble fra og gå direkte fra min
router og til computeren)

Jeg har fulgt denne "opskrift" fra cybercity
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/

Men intet hjælper. Kan det have noget at gøre med at han bruger webspeed?
Er der mulighed for et eller andet sted at lave en online scanning for at se
om alle port skulle være forward til mig?

Vi kører begge med vnc 4.0

Monty

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-06-05 10:32

Monty skrev den 10-06-2005 22:51:
> [...]
> Er der mulighed for et eller andet sted at lave en online scanning for at se
> om alle port skulle være forward til mig?

Du giver ikke ret mange detaljer.

Skal du have adgang til din kammerats pc ?

Er det dig, der starter forbindelsen - du kalder hans offentlige
ip-nummer med din vncviewer på port 5900 ? Så er det i hans ende der
skal laves portforward.

eller der det din kammerat, som bruger add-new-client fra sin vnc-server
og kalder dit offentlige ip-nummer på port 5500 ? Så er det i din ende
der skal laves portforward.

Morten Christensen

Fra : Monty

Dato : 13-06-05 08:45

> Du giver ikke ret mange detaljer.
>
> Skal du have adgang til din kammerats pc ?
Ja

> Er det dig, der starter forbindelsen - du kalder hans offentlige ip-nummer
> med din vncviewer på port 5900 ? Så er det i hans ende der skal laves
> portforward.

Nej

> eller der det din kammerat, som bruger add-new-client fra sin vnc-server
> og kalder dit offentlige ip-nummer på port 5500 ? Så er det i din ende der
> skal laves portforward.

Ja. Jeg sætter min "til at lytte" og han taster min routers ipadresse ind
via add-new-client og så får han en timeout i hans ende. Vi har brugt det
før uden problemer dengang jeg kun havde et modem fra tdc men nu har jeg
fået et modem/router igennem cybercity og så driller det.

MVH

Monty

Fra : Monty

Dato : 13-06-05 09:04

Problemet er også at jeg sidder bag en router mere. Den koblede vi før fra
og forbandt maskinen direkste med modemet men det virker ikke mere.

Hvis der sidder en eller anden venlig sjæl derude som har tid til det ville
jeg meget gerne sende en manual til vedkommende da jeg ikke rigtig kan finde
ud af hvad der skal krydse af hvad der ikke skal.

Monty

team6011@mail.adsl.dk

Fra : Monty

Dato : 13-06-05 09:59

Jeg har bedt om at få fjernet det sidste indlæg da jeg imellemtiden har købt
en hub og så ryger router nummer 2 ud så er det kun den ene router jeg skal
have til at virke

Monty