Hornfisk på prop og Sild
Fra : Mr.D

Dato : 10-06-05 21:08

Når jeg har kastet skidtet ud i vandet, er det så meningen at jeg bare skal
stå og nyde naturen mens agnen ligger stille i vandet, eller skal jeg fiske
riggen som var det et blink?

----
Mr.D

Fra : Mette P.

Dato : 10-06-05 21:58

"Mr.D" <dsfsdf@dfdsf.net> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> stå og nyde naturen mens agnen ligger stille i vandet, eller skal jeg

Brug en vand-bobble, lad krogen rigge på ca. 1,5 m, og spin langsomt ind.
Monter din silde strimmel på en str. 10 roundbend 3-krog, men klem
modhagerne ind, så er det nemmere at krogløsne.

Og så lad være med at tage 200 hornfisk med hjem.

Mette P.

Jysk Mester i belone belone 2006

Fra : Mr.D

Dato : 10-06-05 22:20

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote
> Brug en vand-bobble, lad krogen rigge på ca. 1,5 m, og spin langsomt ind.
> Monter din silde strimmel på en str. 10 roundbend 3-krog, men klem
> modhagerne ind, så er det nemmere at krogløsne.

Super tip!
Jeg vil helt sikkert prøve det.

Når du siger "sping langsomt" mener du super-langsomt eller?

> Og så lad være med at tage 200 hornfisk med hjem.

HAHA - Det kan du være helt sikker på at jeg ikke gør.
For det første så er vi kun 2 personer til at spise dem.
For det andet, så har jeg aldrig i mit liv prøvet at fange mere end en 5 - 6
stykker på en dag

----
Mr.D

Fra : Mr.D

Dato : 10-06-05 22:21

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote
> Brug en vand-bobble...

Hvor meget vand skal jeg egentlig fylde i sådanne en?

----
Mr.D

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 22:44

On Fri, 10 Jun 2005 23:20:32 +0200, "Mr.D" <dsfsdf@dfdsf.net> wrote:

>"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote
>
>Hvor meget vand skal jeg egentlig fylde i sådanne en?

Nok til den er god at kaste med, men ikke så meget at den synker.
Prøv dig frem, nogle gange er det rarest at kunne se et stykke af
proppen over vandet, mens det andre gange f.eks. ved roligt vand, ikke
er nødvendigt.

/Alex

Fra : Mr.D

Dato : 10-06-05 22:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote
> [...]
> Prøv dig frem, nogle gange er det rarest at kunne se et stykke af
> proppen over vandet, mens det andre gange f.eks. ved roligt vand, ikke

Altså bare så den er god at kaste med - OK.
Tak for svaret.

----
Mr.D

Fra : Mette P.

Dato : 10-06-05 22:57

> "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote
>
> Hvor meget vand skal jeg egentlig fylde i sådanne en?
>
> ----
> Mr.D

Du fylder den, til der er præcis så meget synligt ovenvande, du vil ha. Fyld
den ca. 70%. Og så tøffer du bare indad, lidt varierende hastighed. Bare
prøv, det er ikke svært.

Mette P.

Fra : Mr.D

Dato : 10-06-05 23:00

> [...]
> Fyld
> den ca. 70%. Og så tøffer du bare indad, lidt varierende hastighed. Bare

Okay - Jeg vil prøve det næste gang jeg skal fiske.
Er sildesiletterne fra Brugsen gode nok som madding? Optøede naturligvis

----
Mr.D

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-06-05 19:39

Mr.D wrote:

> Er sildesiletterne fra Brugsen gode nok som madding? Optøede naturligvis

De kan bruges. Men friske sildefiletter er mere faste i kødet og går ikke så
let i stykker.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-06-05 09:07

Mr.D wrote:
> "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote

> Hvor meget vand skal jeg egentlig fylde i sådanne en?

Så det passer til kastevægten på din stang, så kaster den også bedst!

Fra : Mr.D

Dato : 21-06-05 11:33

> [...]
> Monter din silde strimmel på en str. 10 roundbend 3-krog, men klem
> modhagerne ind, så er det nemmere at krogløsne.

Jeg siger tusinde tak for hjælpen.

I går var jeg ude og prøve teknikkerne og det resulterede i dette efter godt
2 timers fiskeri:
<http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&state=omraade_bruger_vis&omraade=Netkrogen/Fiskerapporten/Hornfisk/&todo=view&aID=8317>

Mvh....
Mr.D

Fra : Calle.

Dato : 11-06-05 08:54

Mr.D wrote:
> Når jeg har kastet skidtet ud i vandet, er det så meningen at jeg
> bare skal stå og nyde naturen mens agnen ligger stille i vandet,
> eller skal jeg fiske riggen som var det et blink?

Er det ikke lidt sent at fiske hornfisk, eller er de villige til at bide
endnu?
--
Calle.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-05 10:57

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt sent at fiske hornfisk, eller er de villige til at
> bide endnu?

De bider villigt, lige indtil de forsvinder fra de danske farvande i det
tidlige efterår. I højsommeren er koncentrationen mindre, da hornfisken er
spredt. Under forårstræk ind og efterårstræk ud er hornfisken mere
koncentreret ved de traditionelle fangststeder.

Trollingfiskere kan skrive under på, hornfisken (alt for) villigt bider på
alt, der smides efter båden, i hele sommerhalvåret.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)

Fra : Spangkuk

Dato : 12-06-05 05:47

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Trollingfiskere kan skrive under på, hornfisken (alt for) villigt bider på
> alt, der smides efter båden, i hele sommerhalvåret.

Yep, det er sandt, men hvad pokker, de smager jo godt.

Spang