Hjælp - jeg har skåret ledningen over
Fra : Janne Poulsen

Dato : 10-06-05 19:41

Jeg har kvajet mig og skåret en (indendørs) telefonledning over. P.t. har
jeg samlet den med muffer, som man bruger til en elledning. Det er ikke
ligefrem en stabil løsning. Eksisterer der samlebokse til at redde den slags
uheld. Jeg kan ikke bare udskifte ledningen. Det er et gammelt hus, og
ledningen forsvinder ind i en væg.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-05 19:59

"Janne Poulsen" <suk7jannepoulsen@mail.dk(suk7)> skrev:

>Jeg har kvajet mig og skåret en (indendørs) telefonledning over. P.t. har
>jeg samlet den med muffer, som man bruger til en elledning. Det er ikke
>ligefrem en stabil løsning.

Hvorfor ikke? Samlemuffer bruges skam til mange stabile
løsninger, og når man sætter ledninger i et loftlampested,
foregår det enten med muffer eller med lidt mere moderne fiduser
der dog i princippet er magen til.

En telefonledning kan have en spænding på 48 volt (vist det
dobbelte ved ISDN). Det er derfor klogest at sørge for at få
pakket muffen ind selv om 48 volt meget sjældent er livsfarligt.
Man kan få speciel isolertape beregnet til den slags.

Men selve samlingen er som sagt stabil nok.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-05 22:12

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke? Samlemuffer bruges skam til mange stabile
> løsninger, og når man sætter ledninger i et loftlampested,
> foregår det enten med muffer eller med lidt mere moderne fiduser
> der dog i princippet er magen til.

En almindelig samlemuffe kan ikke samle telefonledninger stabilt. basis
fordi skruen ikke kan klemme om de små ledninger. har selv prøvet det engang
hvor jeg ikke havde andet, og ISDN forbindelsen koblede ud hele tiden.

Jeg ville bruge en lodekolbe, og noget krypeflex.. så ledningen stadigt kan
ligge fladt til panelet?

> [...]
> pakket muffen ind selv om 48 volt meget sjældent er livsfarligt.
> Man kan få speciel isolertape beregnet til den slags.

Nej ... fordi formodstanden er så stor og ikke en særlig stor strøm kan
løbe.. Det kan dog give noget rap over nallerne

> Men selve samlingen er som sagt stabil nok.

Nej til telefonledninger bruger man 3M silikone muffer. men det er ikke en
pæneste løsning, og samlingen skal jo også helst være i en dåse.

Fra : Janne Poulsen

Dato : 12-06-05 13:54

3M silikonemuffer? Hvad er det - og hvor kan de købes? Der hænger et langt
gardin lige foran, så udseendet er næsten ligegyldigt. Bare det er noget jeg
kan finde ud af - og som virker.

Fra : HH

Dato : 23-07-05 21:30

3M muffer (snotmuffer) har jeg da liggende, og også de flade vægstik, - drop
en mail og jeg skal sende en prøvekuvert.

Fra : Sørensen

Dato : 13-06-05 01:44

"Janne )> skrev
> [...]
> ligefrem en stabil løsning. Eksisterer der samlebokse til at redde den
> slags uheld. Jeg kan ikke bare udskifte ledningen. Det er et gammelt hus,

Du kan også sætte et eller to tlf-stik af De flade op på væggen så er De
samlet OK og Du har et ekstra stik.

vh.
Sørensen