Instruktionsbog til Volvo 2002?
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 17:34

I min "nye/brugte båd" er der en Volvo 2002, men ingen
instruktionsbog dertil.
I marts d.å. bestilte jeg et eksemplar af ovenstående ... I
dag meddeler man mig fra forhandleren, at den er i restordre
.... ...
Jeg har ledt på Volvo Pentas hjemmeside for at se om man
derfra kunne downloade et eksemplar, men jeg kan ikke finde
den mulighed. Jeg har endnu ikke ringet rundt til
forskellige forhandlere.

Er der nogen i gruppen, der har en god idé - evt. et
eksemplar jeg kan låne og kopiere?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : BJ

Dato : 10-06-05 17:36

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

>I min "nye/brugte båd" er der en Volvo 2002, men ingen instruktionsbog
>dertil.

Hedder motoren ikke lidt mere end blot 'Volvo 2002'.....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 17:53

> [...]
> meddelelse
>
> KLIP

> Hedder motoren ikke lidt mere end blot 'Volvo

Joh, det gør den jo nok ... men helt ærligt, så aner jeg det
ikke ...
Det er en dieselmotor, to cylindret fra 1990. Volvogrøn ...
ja, det er faktisk, hvad jeg ved.
Indenbordsmotor i en sejlbåd - saltvandskølet ...
Jeg troede faktisk, det var en meget udbredt sag ... som
mange kendte ... så jeg håber ...

Fra : Carl Larsen

Dato : 10-06-05 18:30

I min forrige båd havde jeg en volvo 2002. Jeg bestilte en manual
via en maritim forhandler. Manualen fulgtes med båden ved salget.

Manualen kostede vist over kr. 200,- og det er, efter min mening,
den ringeste manual som findes,. På under 100 sider og med
masser af blanke sider og så fyldt med ligegyldigheder og
reklamer for volvo produkter..
Det er derfor ingen bådforhandler har den liggende. Hvis de
havde, så kunne den ikke sælges.

Der står hvordan du vinterkonserverer og sommerklargør
og skifter oliefilter. Du kan købe generelle bøger, som, efter
min mening, er betydeligt mere grundige og uddybende.

Det var blot lige en kommentar!

--
Hilsen Carl

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 18:45

Jamem, det var da en vældig nyttig og relevant kommentar
Carl ...
Jeg ville måske have mere glæde af en solid og generel bog
om dieselmotorens drift og vedligeholdelse ... Har du evt.
et godt bud på en bog, der kan læses, forstås og bruges af
'ikke-mekanikeren'?

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-06-05 20:44

Den standard "gør-det-selv" manual du kan købe i den lokale bådshop er altså
ganske glimrende. Beskriver alle de alm. vedligeholdelsesopgaver. Se
"nautisk udstyr" kataloget side 334

Bjarke

snip

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 21:24

Tak - kender den ikke - men jeg tager et kig på den. Har jo
også min gamle "Volvo-manual" fra 1973 ...

Fra : BJ

Dato : 11-06-05 02:03

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

Kan dette link bruges til noget..?..:

http://www.stationr.org/water/S2/VolvoTips.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 08:52

> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en
> [...]
Mange tak - det er lige i øjet ... med tips til
vedligeholdelse, koldstart o.m.a. Den side er placeret under
foretrukne ... TAK!

Fra : BJ

Dato : 11-06-05 14:05

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mange tak - det er lige i øjet ... med tips til vedligeholdelse, koldstart
> o.m.a. Den side er placeret under foretrukne ... TAK!

Velbekomme.

Copernic er din..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-05 09:51

> [...]

> ja, det er faktisk, hvad jeg ved.
> Indenbordsmotor i en sejlbåd - saltvandskølet ...
> Jeg troede faktisk, det var en meget udbredt sag ... som

Jeg havde sådan een fætter i min spidsgatter, som jeg pillede ud og solgte.
Jeg kender den nogenlunde, uden dog at være ekspert.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 19:40

> [...]
> meddelelse
>
> KLIP

> Hedder motoren ikke lidt mere end blot 'Volvo

Ved at lede på Volvos hjemmeside, kan jeg kun finde disse
informationer:
http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/61E8ABBF-57D0-436C-BCC0-1ADD206A8B29/0/2000Series_1990_en.pdf

Fra : Carl Larsen

Dato : 10-06-05 20:04

Min hed 2002 R og den type er en virkelig god og stabil motor.

--
Hilsen Carl

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 23:18

> Min hed 2002 R og den type er en virkelig god og stabil
> motor.
>
> --
> Hilsen Carl

Som jeg læser Volvo's gamle brochure er der en 2002 L, V og
R model, som har noget med hældningen af skrueakselen at
gøre ... L = Vandret, R = 7 grader og V = 20 grader, men
mekanikken er tilsyneladende den samme ...

Jeg har ikke brugt den ret meget, men den har da startet og
kørt, når jeg har 'bedt den om det' ... men jeg ville nu
gerne have en manual, så jeg kan se hvad der er hvad, og
hvad skal skiftes hvornår og hvor det sidder, hvad det
hedder - anbefalet oliekvalitet osv.

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-05 01:25

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> said in news:42aa117f$0$186

Jeg tror at jeg kan hjælpe dig.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:07

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> said in
> [...]

Tak for det, Lars. Jeg har fået nogle meget nyttige links,
som jeg ikke selv kendte, så jeg føler mig godt hjulpet
allerede med et par 'online-manualer', som jeg lægger ind på
min notebook ...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-05 09:50

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i

> Hedder motoren ikke lidt mere end blot 'Volvo 2002'.....?

Nej..

Jo, dvs den hedder VP 2002....

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Fra : BJ

Dato : 11-06-05 14:47

KLIP

> Nej..
>
> Jo, dvs den hedder VP 2002....

O.k., så er det nemmere at søge:

http://comfort30.com/handboker/volvo/brosjyre1.htm

http://comfort30.com/handboker/volvo/2002/opmanual.htm

http://comfort30.com/handboker/volvo/splitt2002.htm

osv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jetp

Dato : 11-06-05 05:36

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

> Er der nogen i gruppen, der har en god idé - evt. et
> eksemplar jeg kan låne og kopiere?

Måske er der noget, du kan bruge her:

http://motoren.ath.cx/

Mvh Jens, Randers

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:03

"jetp" <jetpFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en
> meddelelse

> Måske er der noget, du kan bruge her:
>
> http://motoren.ath.cx/
>
> Mvh Jens, Randers

Ja, det kan du tro - det er lige, hvad jeg manglede. TAK!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-06-05 08:54

> [...]
>den mulighed. Jeg har endnu ikke ringet rundt til
>forskellige forhandlere.
>
>Er der nogen i gruppen, der har en god idé - evt. et

Hej Flemming,

Se på: http://motoren.ath.cx under Volvo-Penta i venstre kolonne.
Her har du hvad du skal bruge.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:04

"Harding E. Larsen (slet FR89M)"
<harding@FR89Mlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Flemming,
>
> Se på: http://motoren.ath.cx under Volvo-Penta i venstre
> kolonne.
> Her har du hvad du skal bruge.
>
> Mvh/Harding

Lige netop - kendte ikke dette fantastiske link. Tak for
hjælpen. Lige, hvad jeg har brug for!

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:14

> [...]
> finde den mulighed. Jeg har endnu ikke ringet rundt til
> forskellige forhandlere.
>
> Er der nogen i gruppen, der har en god idé - evt. et

Det, der indtil nu har taget forhandleren i Helsingør og
Volvo Penta i Sverige mere end tre måneder, klarer
konstruktive deltagere i denne gruppe på mindre end 24 timer
.... Jeg er dybt imponeret og siger tak. Det er i sandhed en
nyttig nyhedsgruppe!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-06-05 09:27

> [...]
>konstruktive deltagere i denne gruppe på mindre end 24 timer
>... Jeg er dybt imponeret og siger tak. Det er i sandhed en

Du kunne finde det selv ved at besøge B-31 Klubbens hjemmesider.
Som ikke betalende medlem kan du anvende nogle af siderne for
information bl. a. Hyperlinks siderne.
Vi har over 43.000 links til den maritime verden fordelt på vores
hjemmesider.
Det giver store chancer for at finde det man søger.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:44

"Harding E. Larsen (slet GFU44)"
<harding@GFU44larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på vores
> hjemmesider.
> Det giver store chancer for at finde det man søger.

Tak for dit tips ... Jo, når man ved, hvor man skal lede er
det ingen kunst at finde det man søger ... Herligt med mange
*relevante* links ... TAK!

Fra : lasse åberg

Dato : 13-06-05 13:36

Har du försökt på www.drevia.se