Brune alger eller?
Fra : Alexia

Dato : 10-06-05 16:19

Hej NG!

Jeg har haft lidt problemer med alger i mit akvarium.. så skaffede jeg mig
en siamesisk algeæder og den har snart guffet sig til bunds i algerne.

Nu er problemet så at mine planter er blevet brune, brune pletter med
hovedsageligt i kanen rundtom bladene. Er det alger eller noget helt andet..
har aldrig hørt om dem før..

Hvad kan/kan man gøre ved det? for kønt er det da ikke!

mvh. Alexia

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 23:55

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet.. har aldrig hørt om dem før..
>
> Hvad kan/kan man gøre ved det? for kønt er det da ikke!

Jeg har haft et lignende problem - det forsvandt dog stille og roligt og jeg
er ret sikker på at mine siamesere havde æren for det - eller også kom
tanken i bedre balance....

Er vandværdierne Ok og fodringen sparsom? Er det en ægte siamesisk
algeæder - ofte bliver lignende arter solgt som siamesiske f.eks. falsk
algeæder og flying fox (se evnt. her:
http://www.thekrib.com/Fish/Algae-Eaters/ - Siameseren har den sort stripe i
hele kroppens længde, også gennem halefinnen og de øvrige finner er
farveløse) Siameseren er den eneste kendt fisk der spiser rødalger - så hvis
det er det du har er det vigtigt at det er en ægte siamesisk algeæder.

MvHans <9)))><