Arrownet trådløst bredbånd, router?
Fra : Brian Lund

Dato : 10-06-05 16:11

Ok, så vidt så godt, jeg har fået mit bredbånd og det kører ret godt...

Men nu har jeg opdaget at i "kabelmodemet" fra Arrownet er der åbenbart
indbygget en router!
Jeg vil gerne have åbnet nogle porte men jeg har ingen anelse om hvordan jeg
kommer ind på "modemet" og ændrer dette!

Jeg kan komme ind på modemets webinterface ved at gå ind på en IP-adresse,
men man kan intet indstille derinde, alt man kan se er modtage signalets
styrke, nogen der har en idé?

Det er et modem fra Scientific Atlanta, helt præcis et: DPC2100

Brian

Fra : Lars G

Dato : 11-06-05 10:12

Brian Lund wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne have åbnet nogle porte men jeg har ingen anelse om hvordan jeg
> kommer ind på "modemet" og ændrer dette!

Jeg kan desvære ikke hjælpe dig

Men Arrownet / Aplus påstår at alt er åbnet på deres udstyr ! For eller
ville deres kunder jo ringe ind hele tiden !

Jeg er glad for min bredbånd men ikke deres support

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-05 10:25

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> crashed Echelon writing

> Jeg kan komme ind på modemets webinterface ved at gå ind på en
> IP-adresse, men man kan intet indstille derinde, alt man kan se er
> modtage signalets styrke, nogen der har en idé?

http://shor.ter.dk/847158332 (link til user's guide)

Der står ikke meget om NAT, faktisk syntes jeg der står intet. Så er du
sikker på den udfører NAT routing og du ikke bare har et sæt IP-adresser
tilgængelige fra Arrownet. Med andre ord, hvilken IP får din maskiner
tildelt?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars G

Dato : 11-06-05 10:31

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> sikker på den udfører NAT routing og du ikke bare har et sæt IP-adresser
> tilgængelige fra Arrownet. Med andre ord, hvilken IP får din maskiner

Min PC får tildelt IP 10.0.3.140

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-05 10:56

Lars G <larsbg@_-_gmail.com> crashed Echelon writing

> Min PC får tildelt IP 10.0.3.140

står der hvem DHCP serveren er? (ipconfig /all)

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars G

Dato : 11-06-05 11:18

Bjarke Andersen wrote:
> Lars G <larsbg@_-_gmail.com> crashed Echelon writing

> står der hvem DHCP serveren er? (ipconfig /all)

Her er lidt mere info

Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.3.140
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.255.254
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.61.139.114
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.61.130.1
62.61.131.1
NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 10. juni 2005 22:44:55
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 17. juni 2005 22:44:55

Lars G

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-05 13:07

> DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.61.139.114

Skulle dette tilfældigvis være din WAN adresse evt. www.myip.dk eller blot
en af Arrows DHCP servere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars G

Dato : 11-06-05 14:22

Bjarke Andersen wrote:
> Lars G <larsbg@_-_gmail.com> crashed Echelon writing

> Skulle dette tilfældigvis være din WAN adresse evt. www.myip.dk eller blot
> en af Arrows DHCP servere?

I følge www.myip.dk er min ip 62.61.131.220.

Jeg er spændt på hvad i får ud af alt dette ?

Det er vel også muligt at Arrownet / Aplus har en ruter siddende i masten ?

Vi har mulighed for at købe "fast" IP adresse. Tror i at det vil hjælpe
på NAT problemerne ?

MVH
Lars G

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-05 14:45

> I følge www.myip.dk er min ip 62.61.131.220.

Efter nogen traces er mit gæt at Arrow styrer al vedr. PAT og NAT for dig,
og du er bag en router/proxy styret af Arrow. Og så at Arrow bruger private
adresse spaces ud mod brugerne, som selvfølgelig der ikke kan opnåes
forbindelse til fra internettet.

> Vi har mulighed for at købe "fast" IP adresse. Tror i at det vil
> hjælpe
> på NAT problemerne ?

Fast IP vil næppe hjælpe, du må have fat i Arrownet om du har mulighed for
at få åbnet porte eller hvordan du kan undgår deres proxy.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars G

Dato : 11-06-05 15:25

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>

> Fast IP vil næppe hjælpe, du må have fat i Arrownet om du har mulighed for
> at få åbnet porte eller hvordan du kan undgår deres proxy.

Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker. Men jeg har lige haft ringet til
dem igen og der er stadig ikke noget der er lukket ! altså påstår de.

Telefon suporteren foreslog at jeg kunne ringe til dem på mandag for der
ville side nogle teknikere og de vil kunne hjælpe mig. Så må vi jo se
tiden an.

Men tak for din hjælp.

Lars G

Fra : SoftMan Brian

Dato : 11-06-05 15:44

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> wrote in message

> Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker. Men jeg har lige haft ringet til
> dem igen og der er stadig ikke noget der er lukket ! altså påstår de.

Jeg havde arrownet bolignet tidligere (lidt anden løsning end kabelmodem,
men jeg mener at de vil bruge samme gateway boks).

Der var i den løsning 3 slags ip adresser
1: Standart løsningen: en lokal IP som kun kan snakke med gateway og andre
maskiner på dit abonnement. (man har ikke offentlig IP)
2: Fast Privat IP: en gratis bestillings service, hvor man får en IP der
også kan se andre i foreningen med fast privat IP (igen ikke en offentlig
IP)
3: Fast public IP: en betalings service, hvor man får sin egen fuldt
offentlige IP, og således at man kan tilgås udefra.

Reelt er der derfor lukket for ALT hvor du ikke først har anmodet om en
forbindelse ud. De sparer noget virus trafik, men jeg var stadig ked af at
jeg ikke havde en offentlig IP, og alle de problemer der følger deraf, når
man bruger lidt mere end WWW.

Hvis den faste IP du kan bestille koster noget, er jeg sikker på at det er
en offentlig, og derfor vil gøre at du kan kontaktes af omverdenen.

Mvh.
Brian Høy

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-05 17:48

SoftMan Brian wrote:
> [...]
>
> Hvis den faste IP du kan bestille koster noget, er jeg sikker på at
> det er en offentlig, og derfor vil gøre at du kan kontaktes af

Jeg bruger selv Arrownet via boligforening/fællesantenne (kabelmodem), og
fandt flg. på deres hjemmeside:

Fast privat IP adresse er nødvendigt
for eksempelvis at kunne deltage i
computerspil eller dele filer med andre
Internetbrugere i din forening. (gratis)

Fast public (offentlig) IP adresse er
nødvendigt for eksempelvis at kunne deltage
i computerspil med andre via det globale
Internet, eller hvis du har egen webserver.
(oprettelse 95,- samt 25,-/md)

Jeg loggede mig ind for at finde ovenstående oplysninger, så jeg ved ikke
lige om det er muligt at finde samt linke til dem på anden vis. Ellers står
der "Privat eller offentlig IP-adresse" på denne side:

http://www.aplus.dk/Default.asp?ID=179

Fra : SoftMan Brian

Dato : 11-06-05 19:47

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Fast public (offentlig) IP adresse er
> nødvendigt for eksempelvis at kunne deltage
> i computerspil med andre via det globale
> Internet,

måske lidt overstated... ikke for at kunne deltage, men hvis man vil hoste
spil

> eller hvis du har egen webserver.
> (oprettelse 95,- samt 25,-/md)

og de 25 mente jeg var en høj pris..... indtil jeg flyttede og fik TDC
Webspeed... 49/md .... men i det mindste har jeg da en dynamisk offentlig
ip

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-05 20:51

SoftMan Brian wrote:
> måske lidt overstated... ikke for at kunne deltage, men hvis man vil
> hoste spil

Jep, jeg har heller ikke rigtigt noget at bruge det til.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 11-06-05 21:52

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Jeg bruger selv Arrownet via boligforening/fællesantenne (kabelmodem), og
> fandt flg. på deres hjemmeside:

snip

> [...]
står
> der "Privat eller offentlig IP-adresse" på denne side:

Man kan faktisk også finde det ved at gå gennem kundesupport linket på
forsiden, og vælge en tilfældig forening (og så kan man se hvad de betaler
for båndbredde... kan godt svinge en del foreningerne imellem )

eksempelvis (for ishøj)
http://www.arrownet.dk/ishoj/index.php?menu_id=3&id=3&file=../inc/content/abo3_2.php

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-06-05 06:48

SoftMan Brian wrote:
> [...]
> forsiden, og vælge en tilfældig forening (og så kan man se hvad de
> betaler for båndbredde... kan godt svinge en del foreningerne imellem

Er der andre udbydere der kører med forskellige priser, afhængigt af hvor
man bor i landet?

Fra : Lars G

Dato : 12-06-05 17:43

SoftMan Brian wrote:

> Hvis den faste IP du kan bestille koster noget, er jeg sikker på at det er
> en offentlig, og derfor vil gøre at du kan kontaktes af omverdenen.

Takker alle for hjælpen !

Mvh
Lars G

Fra : Brian Lund

Dato : 13-06-05 16:59

> [...]
> styrke, nogen der har en idé?
>
> Det er et modem fra Scientific Atlanta, helt præcis et: DPC2100

Ok, jeg tror jeg har fundet svaret nu, man har åbenbart IKKE en offentlig
IP, og skal betale hvis man vil have en sådan... :(

Brian