Nyt Akvarie - er det en go opsætning?
Fra : Per JM Olsen

Dato : 10-06-05 13:20

Hej Alle

Jeg har i dag et 70 liters Juvel akvarie, som jeg mener er ved at være for
lille til at virkelig kunne nyde fiskene ordenligt.

Jeg har i dag følgende i mit akvarie

Platyer
Sværddrager
1 enkelt blå hummer
1 kuglefisk
2 sugemaller
neonfisk

Jeg går og overvejer følgende nyt udstyr, er der noget jeg bør være
opmærksom på i dette tilfælde?

Tingene er fundet på http://www.akvarieudstyr.dk/

Antal Produktnavn stk. pris Pris ialt
1 stk. AquaBase sølv aluminiums akvarie 250 liter. DKK 793,00 DKK 793,00
1 stk. Dobbelt aluminiums armatur 100 cm. DKK 664,00 DKK 664,00
1 stk. AquaBase dækglas 250 liter. DKK 96,25 DKK 96,25
1 stk. Sun Glo neonrør 30 watt DKK 95,50 DKK 95,50
1 stk. Aqua Glo neonrør 30 watt DKK 118,50 DKK 118,50
1 stk. Vitatech udvendig filter 440 l/t. DKK 525,00 DKK 525,00
1 stk. AquaEl varmelegme 200 watt. DKK 96,50 DKK 96,50

Forsendelse (Bemærk + kr. 100,- til Bornholm): DKK 250,00
Pris ialt DKK 2,638,75

- Skal der til filteret bruges mere end det der er med i pakken når man
køber den, jeg tænker på slanger og studs?
- Hvad med lysstofrørne er det ok?

Til st sætte akvariet på vil jeg købe en skænk ved www.biva.dk og forstærke
den indvendigt med lægter langs kanten og i toppen således at den kan holde
til de 250 liter.
http://www.biva.dk/default.asp?id=19&pmid=26&product=true&prevref=25&infopage=0&maingroup=100&prodgroup=50000&prodtype=50&page=2&varenummer=370223

Er der nogen der har forslag til ændringer, således at det bliver endnu
bedre?

Mvh Per

Fra : Pizzabager

Dato : 10-06-05 16:57

> [...]
>

> Er der nogen der har forslag til ændringer, således at det bliver endnu

en lille ting til din skænk, du skal nok selv lave nogen fødder.. helst
nogen som kan justeres(så du kan få det helt i vater :), dem som følger med
er sikkert af plastik og de kan ikke holde til 250 liter vand+akvarie :)

Kasper

Fra : Per W.

Dato : 10-06-05 21:27

<<klipp>>

> [...]
> forstærke
> den indvendigt med lægter langs kanten og i toppen således at den kan

Over 350 kilo på den der? ja ja

/Per W.

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-05 21:34

"Per W." <pwbuf@tiscali.no> skrev i en meddelelse

> <<klipp>>

> Over 350 kilo på den der? ja ja

Tag dog ikke modet fra manden... Han skriver jo netop, at han vi forstærke
konstruktionen. Det mener jeg faktisk godt kan lade sig gøre. Måske skal
skufferne bygges lidt om/gøres kortere for at få plads til forstærkningen,
men ideen er god nok. Og rådet med at skifte benene ud er også fornuftigt.

Martin
----
-Tømrer

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-06-05 11:05

Til den pris kan du få et rigtigt akvariebord.

Carsten

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-06-05 12:40

On Fri, 10 Jun 2005 14:20:15 +0200, "Per JM Olsen"
<perjmolsen@hotmail.com> wrote:

>Hej Alle

Davs

[snip}
> [...]
>

>Er der nogen der har forslag til ændringer, således at det bliver endnu

http://www.biva.dk/default.asp?id=19&pmid=28&product=true&prevref=25&infopage=0&maingroup=100&prodgroup=50000&prodtype=150&&&page=1&varenummer=370031

Koster godt nok en del mere, men den skal du ikke til at ændre på.
Ahornskænken er ikke lavet i massivttræ, så det er ikke kun styrken, du
skal tænke på. Hvis melaminen går i stykker, og det går den på et
tidspunkt, så trænger der vand ned i pladen nedenunder. Hvis den er
lavet af spånplade, så tager det ikke lang tid, før end at den er
ødelagt. Hvis den er lavet af MDF, så tager det længere tid, men det
kommer. Med massivttræ kan du bare tørre vandet væk. Eventuelle pletter
fjernes ved at sæbebehandle eller oliere, alt efter hvilken
første-/andengangsbehandling du vælger.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-06-05 13:42

Det er ikke meget mere.
http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=83&page=1

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-05 15:37

Carsten Jensen wrote:
> Det er ikke meget mere.
> http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=83&page=1

Øhh ?

Hvis du nu fulgte de normale regler for citering på:

Så kunne man se hvad du egentlig svarer på

Fut er sat til dk.admin.netikette

Jan