Placere harddisk på hovedet?
Fra : Thomsen

Dato : 10-06-05 12:54

Hej
Kæmper med at få plads med harddisk i et micro ATX kabinet.
Kan løses hvis jeg placere harddisken med de synlige print opad.
Så er harddisken vel placeret på hovedet?
Kan man det?

mvh
Thomsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-06-05 13:10

"Thomsen" <oathomsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan løses hvis jeg placere harddisken med de synlige print opad.
> Så er harddisken vel placeret på hovedet?

Ja det kan man godt, men må jeg spørge hvordan det skulle kunne løse
pladsproblemet?
En harddisk fylder jo ikke mindre fordi du vender den på hovedet..

Mvh
Benjamin

Fra : Thomsen

Dato : 10-06-05 14:21

> [...]
> pladsproblemet?
> En harddisk fylder jo ikke mindre fordi du vender den på hovedet..

Bagenden af harddisken rager lige ind i det store strømstik fra
strømforsyningen.
Så for at harddiskens kabler, som jo sidder i den ene side bagpå,
skulle smutte forbi dette stor stik så jeg det som en fordel at vende disken
på hovedet.

mvh
Thomsen

Fra : Dennis

Dato : 10-06-05 14:51

Thomsen wrote:

> [...]
> Kan løses hvis jeg placere harddisken med de synlige print opad.
> Så er harddisken vel placeret på hovedet?

Det skulle der ikke kunne ske noget ved.
Men det er nok vigtigere, at der kommer luft imellem - altså at du ikke
bare ligger den oven på noget.

Fra : Thomsen

Dato : 10-06-05 17:28

> Det skulle der ikke kunne ske noget ved.
> Men det er nok vigtigere, at der kommer luft imellem - altså at du ikke
> bare ligger den oven på noget.

Ja, det tænkte jeg nok. Har prøvet at give alle indsatte elementer luft
omkring sig.

Thomsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-05 17:48

On Fri, 10 Jun 2005 13:54:06 +0200, Thomsen <oathomsen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Kan løses hvis jeg placere harddisken med de synlige print opad.
> Så er harddisken vel placeret på hovedet?

Hej
En tommelfingerregl er at man ikke skal vende en gammel disk. Hvis man
først montere den på hovedet eller normalt så skal man ikke senere vende
den om. Det skulle angiveligt være noget med at lejerne bliver slidt og
derfor kan give problemer hvis disken bliver vendt om.

/Thomas