ADSL uden fastnet hos CC?
Fra : Falcon

Dato : 10-06-05 09:54

Jeg bor i Holstebro og da jeg spurgte en supporter hos CC om det var
muligt at opsige mit fastnet abn hos TDC og stadig beholde ADSL, sagde
han at det endnu ikke var muligt, men at det kom på et senere
tidspunkt.
Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor
i landet?

mvh Jlund

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-06-05 10:46

Falcon skrev:

> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC,
> og hvor i landet?

Jeg har ADSL hos Cybercity (Søborg Central), men ingen fastnettelefon.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Hans

Dato : 10-06-05 11:06

Falcon wrote:
> [...]
> tidspunkt.
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor

Du kan selv tjekke om du er tilsluttet en central som er klar til DSL, altså
med mulighed for ADSL uden fastnet, såfremt der er et ledigt kobberpar:

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/

Hans

Fra : Peter T.

Dato : 10-06-05 16:27

Hans leverede følgende historie fra de varme lande:

> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bes
> til/

Det er så for ADSL pro og hvorhenne fortæller den mig, at der er et ledigt
kobberpar, så man kan undgå at have en fastnet linie hos TDC?

--
Peter T.

Har I bemærket at Anders And ikke mere siger "UAKK!! UAKK!!" ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-05 16:42

Peter T. wrote:
> Det er så for ADSL pro og hvorhenne fortæller den mig, at der er et
> ledigt kobberpar, så man kan undgå at have en fastnet linie hos TDC?

Det kan kun Tdc fortælle, da Tdc har forsyningspligt på fastnet-telefon - og
de kan derfor gøre krav på det sidste kobberpar, hvis der kun er et ledigt.

Så prøv at bestille - så får du svar på om det er muligt eller ej.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-05 10:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev

> Det er så for ADSL pro og hvorhenne fortæller den mig, at der er et ledigt
> kobberpar, så man kan undgå at have en fastnet linie hos TDC?

Du skal bare blive ved, så bøjer de sikkert reglerne hos TDC.

Jeg har selv CC ADSL uden fastnet og med kun et kobberpar, og det fik jeg
helt uden problemer.

Så det kan altså lade sig gøre. Jeg vil gætte på, at det sikkert afhænger
af, hvor langt der er til et ledigt kobberpar, og i mit tilfælde er der kun
nogle få meter.

Claus

Fra : Jackie

Dato : 10-06-05 13:18

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidspunkt.
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor

Jeg har internetabonnement hos CC uden at have fastnet telefon. Det er i
København (Borups alle centralen).

Hygge
Jackie

Fra : lars

Dato : 10-06-05 14:08

> [...]
> tidspunkt.
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor

jeg har også CC uden fastnet.... bor i sønderborg.

men skifter snart til ESS da jeg ikke gider vente på at CC får fingeren ud
og sænker deres priser.

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 10-06-05 14:52

> [...]
> tidspunkt.
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor

Det virker fint i den nordlige del af Holstebro.

/Finn

Fra : Falcon

Dato : 12-06-05 11:46

On Fri, 10 Jun 2005 15:51:53 +0200, "Finn Holmegaard"
<Finn@indsaetefternavn.name> wrote:

>Det virker fint i den nordlige del af Holstebro.
>
>/Finn

Hvor i Holstebro, jeg bor selv i Ellebæk området, og det må vel også
være den nordlige del?

mvh Falcon

Fra : Morten Davidsen

Dato : 10-06-05 16:09

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse
[..] en masse om at opsige fasnet og beholde ADSL [..]
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor
> i landet?
En ting er hvor i landet, man bor - en anden er altså også hvor langt man
bor fra centralen. Sidst nævnte er det vigtigste.
Cybercity har udstyr på Holstebro centralen, men du kan jo sagtens bo 7-8 km
fra centralen - og stadig bo i Holstebro.
Hvis dette er tilfældet, vil du blive koblet op gennem en undercentral hvor
Cybercity ikke har udstyr på og derfor vil du ikke kunne opsige dit fastnet.

/MD

Fra : Dude

Dato : 13-06-05 20:26

Falcon wrote:

> [...]
> tidspunkt.
> Er der nogen af jer andre der har ADSL UDEN fastnetabn hos CC, og hvor

Jeg talte med CC om det... De sagde at det afhænger af, om CC har
eget udstyr på centralen eller ej. Jeg måtte f.eks. pænt vente, til at
CC finder en aftale med TDC.

Nils