Nybegynder....
Fra : Begynderen

Dato : 09-06-05 21:10

Hejsa....

Jeg er lige begyndt på noget fluefiskeri og havde derfor et par spørgsmål...

1. Hvor langt burde man kunne kaste som begynder hvis man har bare lidt
flair for det?
2. Hvilke fluer anbefales til p&t fiskeri?
3. Er det normalt at få krampe i fingerene i starten? Og er det fordi jeg
muligvis holder for hårdt eller forkert på stangen?

/Dan

Fra : Mette P.

Dato : 09-06-05 21:24

"Begynderen" <dann-larsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spørgsmål...

> 1. Hvor langt burde man kunne kaste som begynder hvis man har bare lidt

Hvis der rigtigt går ged i den for dig, bør du vil nok kunne kaste
stangsættet en 17-18 meter væk. Men ellers så kan du smide det meste af
line, i tal en 20 meter. Længere hvis du har skyde hoved.

> 2. Hvilke fluer anbefales til p&t fiskeri?

Har tit undersøgt hvilke man ikke kan bruge til p&t, det er ikke lykkedes at
finde svaret. Prøv med long nymphs, som f.eks. Gul Montana.

> 3. Er det normalt at få krampe i fingerene i starten? Og er det fordi jeg
> muligvis holder for hårdt eller forkert på stangen?

Hvis dine knoer er kridhvide, og du får farvede pletter for begge øjne, så
løsn grebet en smule, før du besvimer. Ellers så bare nyd at du bliver bedre
minut for minut. Lur de andre kunsten lidt af, og vær ikke bange for at lade
andre rette. Det er små ting der skal til for at du kan fiske effektivt og
komfortabelt, så Keep On Going!

Mette P.
Europa og Ugandamester i fluefiskeri 2006

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-06-05 16:33

Mette P. <Mette.p@oncable.dk> wrote:

> så Keep On Going!

Jeg er også newbie og leder efter videomateriale til fluefiskeri. Den
serie med medefiskeri, fluefiskeri og fluebinderi (blålige med gul
skrift) er IKKE meget anvendelige. Kender du nogle? Kigger lidt i DK4's
lager på nettet som omtalt i anden tråd).

> Mette P.
> Europa og Ugandamester i fluefiskeri 2006

Det må jeg nok sige. Jeg er interesseret i alle netsider og video, etc.
Bøgerne på biblioteket er gennemlæst med bøder som konsekvens. Men på
nettet kan jeg nærmest kun finde grejsider.

--
Mvh. Poul

Fra : Erik

Dato : 13-06-05 16:51

Hejsa Dan og Poul

Prøv og lån "Mel Kreiger's Fluekast 1 og 2" på biblioteket. De er ret
gode.

Mvh
Erik

Fra : Per, Odense

Dato : 13-06-05 17:54

I meddelelse: 42a8a211$0$31808$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
skrev Begynderen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> 3. Er det normalt at få krampe i fingerene i starten? Og er det fordi
> jeg muligvis holder for hårdt eller forkert på stangen?

Prøv evt at se på denne side. Der er nogle fine instruktioner og videoer du
kan se på PCén.
http://www.flycasting.dk/Dansk/dansk.htm

--
MVH Per, Odense
Majflue:

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-06-05 21:29

Per, Odense <ingen@mailbox.dk> wrote:

> Prøv evt at se på denne side. Der er nogle fine instruktioner og videoer du
> kan se på PCén.
> http://www.flycasting.dk/Dansk/dansk.htm

Fed side men hvor er videoerne? Dem kunne jeg ikke finde. Underligt at
de kun har haft 688 besøgende siden 2001... De må ikke være fanget af
søgemaskinerne...
--
Mvh. Poul

Fra : Per, Odense

Dato : 14-06-05 08:06

I meddelelse: 1gy491r.1sfm6p71d74p2N%skovmand@mac.com
skrev Poul Skovmand Thingholm bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Fed side men hvor er videoerne? Dem kunne jeg ikke finde. Underligt at
> de kun har haft 688 besøgende siden 2001... De må ikke være fanget af
> søgemaskinerne...

Hvid du f.eks. går ind på "Basiskast" er der et link lige over den anden
overskrift. Det heder noget med "Download video for trin 1". På min PC
starter det Mediaplayer og videoen kører lystigt derudaf.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 14-06-05 13:19

> [...]

> overskrift. Det heder noget med "Download video for trin 1". På min PC
> starter det Mediaplayer og videoen kører lystigt derudaf.

Takker - du har ret. Jeg opfattede ikke de links ved skimningen af
siderne.

--
Mvh. Poul

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 18:44

> [...]
spørgsmål...

> 1. Hvor langt burde man kunne kaste som begynder hvis man har bare lidt
5, måske 6 meter.
> 2. Hvilke fluer anbefales til p&t fiskeri?
Afhængig af sø, tørfluer.
> 3. Er det normalt at få krampe i fingerene i starten? Og er det fordi jeg
> muligvis holder for hårdt eller forkert på stangen?
Ja, og kaste vabler er almindelige hos de som forsøger kast ud over 5 meter.

Fra : Mette P.

Dato : 14-06-05 19:21

"Biskoppen" <stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5, måske 6 meter.
> Afhængig af sø, tørfluer.
> Ja, og kaste vabler er almindelige hos de som forsøger kast ud over 5

Du er da lam i taget Dan.

Fra : Dann

Dato : 18-06-05 21:08

> Du er da lam i taget Dan.
>
> Hvad for noget?? Hvad har jeg gjort?

/Dan

Fra : henrik sørensen

Dato : 18-06-05 21:36

"Dann" <dann-larsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> /Dan

Ikke noget som helst.
"Mette P" er en såkaldt troll som nyder at ødelægge usenetgrupperne.
Ignorér trollen og lyt i stedet til de andre gode råd du får her i gruppen.