Ingen mus efer update af debian
Fra : Martin Hansen

Dato : 09-06-05 19:53

HEj

Efter at have opdateret min debian testing har jeg ingen mus. Men jeg kan
ikke finde ud af hvor filmen er knæket.
Jeg kører normalt på en hjemme brygget 2.6.10 kerne. denne har virket fint i
længere tid nu. Men efter jeg opdaterede pakkerne sidst har jeg ingen mus.
Hvis jeg prøver med en 2.4.27 kerne jeg har liggende har jeg mus igen.
Og det er der det undrer mig, for kernen er ikke blevet opdateret da det er
selvbrygget.
For at se om det var X der ikke kunne snakke med min mus prøved jeg at lave
en cat på /dev/misc/psaux og /dev/input/mice, uden resultat, dette virkede
ved 2.4 kernen.

Nogen ideer til hvor jeg kan finde fejlen?
Kan det være en deamon der ikke får aktiveret noget i kernen eller hvad er
der mon galt?

--
Martin Hansen
a a a

Fra : Martin Hansen

Dato : 09-06-05 19:59

Glemte at sige at min mus er touchpad der opfører sig som en ps2 mus. på
medion bærbar.

--
a a a

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-06-05 12:50

Martin Hansen wrote:

> Glemte at sige at min mus er touchpad der opfører sig som en ps2 mus. på
> medion bærbar.

Jeg aner ikke, om det her kan have noget at gøre med
dit problem. Men da jeg opgraderede fra FC1 til FC2
på min laptop holdt touchpaden op med at virke rigtigt.

På et tidspunkt efter en kerne opdatering begyndte det
at virke igen, men da jeg så undersøgte det nærmere
viste det sig at være en tilfældighed, som intet havde
med kerneopdateringen at gøre. Derimod afhang det af,
om jeg havde en ekstern USB mus tilsluttet når jeg
bootede maskinen.

I sidste ende blev min løsning at tilføje
psmouse.proto=imps til kerne parameterne, siden har
touchpaden fungeret upåklageligt.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : nuno alexandre

Dato : 10-06-05 00:02

On Thu, 2005-06-09 at 20:59 +0200, Martin Hansen wrote:
> Glemte at sige at min mus er touchpad der opfører sig som en ps2 mus. på
> medion bærbar.

Hej Martin,
Hvis din mus viker med 2.4.x og ikke i 2.6.x tror jeg at du måske har
glemt
noget i din kernel config.
(måske CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_PSAUX )
Har du prøvet at køre "make menuconfig" og kigge på det engang til ?

         nuno
--
"Non-free programs are dangerous to you and to your community.
Don't let them get a place in your life." - RMS

Fra : Martin Hansen

Dato : 11-06-05 00:04

nuno alexandre wrote:
> Hvis din mus viker med 2.4.x og ikke i 2.6.x tror jeg at du måske har
> glemt
> noget i din kernel config.
Jeg tvivler meget på at det er kernen det er galt med da den har virket fint
indtil jeg kørte update. Og kernen er ikke blevet opdateret.

--
Martin Hansen