Beskyttelse mod download af fil ?
Fra : Magnus

Dato : 01-06-01 21:57

Jeg har en *.zip fil som kan downloades fra en side.

Kan det lade sig gøre at beskytte denne fil mod download således at den kun
kan dovnloades af medlemmer fra en database som fx.

If medlem=OK then

Download fil

else

Download kun for medlemmer

end if

Det skal være en sikker metode således at man ikke kan gå ind og lurer stien
til filen på en eller anden måde og derved skrive den direkte adresse til
filen.

Hvorledes gøres dette ?

/Magnus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 22:07

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at beskytte denne fil mod download således at den
kun
> kan dovnloades af medlemmer fra en database som fx.

Ja det er muligt hvis du lægger filen udenfor webscope, altså så brugeren
ikk bare kan skrive http://www.domæne.dk/fil.zip .

Det du gør er at du Streamer filen ud vha. ADOs stream objekt. Jeg postede
for et stykke tid siden et kodeeksempel på hvordan man streamede en GIF se
det her: news:9cf292$kr0$1@sunsite.dk læs evt også resten af den træd den
startede den 28/4/2001 her i gruppen og fik vendt og drejet mange af
problemerne om lige netop deit spørgsmål.

PS: Det kræver at du har installeret en rimelig ny version af ADO på
webserven
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : MacMan

Dato : 01-06-01 22:25

> [...]
> startede den 28/4/2001 her i gruppen og fik vendt og drejet mange af
> problemerne om lige netop deit spørgsmål.

Her er lidt eksempel kode:

Fil = Request.QueryString("fi´l")

Response.ContentType = "video/mpeg"

Const adTypeBinary = 1

strFilePath = "E:\Web\downloadVideo\" & Fil

Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")

objStream.Open
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.LoadFromFile strFilePath

Response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=" & Fil
Response.BinaryWrite objStream.Read

objStream.Close
Set objStream = Nothing