Access: "" i stregn
Fra : Peter Kjær

Dato : 09-06-05 16:41

Hejsa,

Nogen der ved hvordan man får en "" i en tekst stregn f.eks.

Dim strTest as string

strTest = "dette er en "lille" test"

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 09-06-05 18:36

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Nogen der ved hvordan man får en "" i en tekst stregn f.eks.
>
> Dim strTest as string
>
> strTest = "dette er en "lille" test"

du burde kunne skrive det som

strTest='dette er en "lille" test'

hvis du bruger ASP og apostroffen giver problemer kan du også skrive det som

strTest="dette er en " & chr(34) & "lille" & chr(34) & " test"

ovenstående er et svar på dit spørgsmål, men hvis du skal indsætte i en
database, vil jeg gerne se din SQL-sætning, da anførselstegn skal behandles
med omtanke.

/Kasper

Fra : Peter Kjær

Dato : 11-06-05 16:32

> ovenstående er et svar på dit spørgsmål

Lige hvad jeg skulle bruge,

Takker for hjælpen :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-06-05 19:06

"Peter Kjær" wrote

> Nogen der ved hvordan man får en "" i en tekst stregn f.eks.
>
> Dim strTest as string
> strTest = "dette er en "lille" test"

Du bruger to anførselstegn

Følgende er et gyldigt udtryk:
strTest = "dette er en ""lille"" test"

Function TestQuote()
Const Quote = """"
Dim strTest As String

strTest = "dette er en " & Quote & "lille" & Quote & " test"
Debug.Print strTest

strTest = Replace(strTest, Quote, Quote & Quote)
Debug.Print strTest

End Function

Ovenstående skulle gerne anskueliggøre problematikken

- Peter