OK at blæsere ikke går igang?
Fra : Thomsen

Dato : 09-06-05 14:27

Hej
Har lige samlet de "essentielle" dele i min computer, mangler DVD og
harddisk.
Men da jeg laver en opstart for at se om de foreløbige isatte dele er ok,
ser det
rigtigt nok ud på skærmen, men der ingen blæsere der starter (ventede 15-20
sekunder).
Er det normalt?
Bruger en Chill innovation-strømforsyning og Arctic Cooler til CPU'en.
Mit motherboard er et MSI RS480M2 micro ATX
De er måske begge to temperatur-styrede så de først går i gang når der er
for varmt.

mvh
Thomsen

Fra : Thomsen

Dato : 09-06-05 14:47

> [...]
> Mit motherboard er et MSI RS480M2 micro ATX
> De er måske begge to temperatur-styrede så de først går i gang når der er

Lidt pinligt......Chill-blæseren køre faktisk, kunne bare ikke høre den.
(troede ikke den ville være så stille).
Så jeg regner med at CPUkøleren først starter når der er hedt om ørene.

mvh Thomsen

Fra : Zulu

Dato : 09-06-05 17:00

Thomsen wrote:

> Så jeg regner med at CPUkøleren først starter når der er hedt om
> ørene.

Den skal starte med det samme. Er stikket sat rigtigt i?

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 17:19

Zulu wrote:

> Den skal starte med det samme. Er stikket sat rigtigt i?
>
> Zulu

ikke alle cpu kølere starter med det samme, jeg havde en Zalman 7700cu
før mit nuværende setup som ikke tændte eller kørte når min maskine lige
blev tændt/idle. hvis han har et godt dæmoet system så kan det ske at
det samme gælder her.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thomsen

Dato : 09-06-05 19:41

> [...]
> blev tændt/idle. hvis han har et godt dæmoet system så kan det ske at det

Hvor lang tid tror du maskinen skal være tændt før at CPU-køleren bør sætte
igang?
Jeg har foreløbigt haft den tændt uden DVD og harddisk i 15-20 sekunder.

Thomsen

Fra : Thomsen

Dato : 09-06-05 19:37

> Den skal starte med det samme. Er stikket sat rigtigt i?
>
> Zulu
Der er to stik som CPU-køleren kan få strøm fra, men
i følge manualen ser det ud som om det er lige meget hvor køleren bliver sat
til.
Kan det passe?
De bliver begge to beskrevet helt ens.
Det hele ligger inde på arbejdet, så kan ikke lige bytte rundt.

Thomsen

Fra : Thomsen

Dato : 09-06-05 20:08

> Den skal starte med det samme. Er stikket sat rigtigt i?
>
> Zulu

Der er to stik som CPU-køleren-stikket passer i, men
i følge manualen ser det ud som om det er lige meget i hvilke af de to stik
køleren bliver sat til.
Kan det passe?
De bliver begge to beskrevet helt ens i manualen.
Det hele ligger inde på arbejdet, så kan ikke lige bytte rundt og teste.

Thomsen

Fra : Dennis

Dato : 10-06-05 09:59

Thomsen wrote:

> [...]
> køleren bliver sat til.
> Kan det passe?
> De bliver begge to beskrevet helt ens i manualen.

De burde også være ens, så det gør nok ingen forskel. Men der står
normalt hvilket stik der skal bruge, så du kan se de de rigtige målinger
nå computeren er tændt.

/Dennis

Fra : Thomsen

Dato : 10-06-05 10:46

Tak for hjælpen, har nu opdaget at køler-propellen er i stykker og for
tilsendt en ny.
Så må jeg tage den der fra når jeg for monteret ikke-defekter sager.

Thomsen