newbie spørgsmål
Fra : HMH

Dato : 09-06-05 14:08

Hej.

jeg har tilfældigvis noget (måske) familie i Dybe sogn, Vandfuld herred - et
sogn, der findes på arkivalier online.

Jeg vil bare spørge, om hvad grunden er til, at det er sværere at tyde de
ting, man tager ned med gem-funktionen, end de ting, der er på selve
hjemmesiden (med zoomfunktion osv).

Er det et jpg-billede, man ser på hjemmesiden, og en tif-fil, man tager ned?

Hvorfor denne forskel?

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-06-05 19:42

"HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmesiden (med zoomfunktion osv).
>
> Er det et jpg-billede, man ser på hjemmesiden, og en tif-fil, man tager

Hej Jeg har lagt en fil dk.binar.historie
den er da meget fin at læse ingen problemer det er en Tiff fil som gemmes
den fylder ikke så meget som jpg filer og er også bedere
v/h Bent

Fra : HMH

Dato : 09-06-05 20:50

> Hej Jeg har lagt en fil dk.binar.historie
> den er da meget fin at læse ingen problemer det er en Tiff fil som gemmes
> den fylder ikke så meget som jpg filer og er også bedere
> v/h Bent

Hej Bent

Tak for svaret :)

Jeg har ikke de store problemer med at læse det - jeg synes bare, at det
virkede mere læsevenligt i browseren, men det er måske bare mig ...

Jeg var ikke klar over den store forskel i størrelse - jeg prøvede lige for
sjov at konvertere din tiff-fil til 90% komprimeret jpg, og den fyldte omk
10 X mere end tiff-en, og en ikke-komprimeret fylder 16-18 X mere.

Mange tak for opklaringen!

Men... hvis det er en tiff-fil, man downloader, er det så en jpg-fil, man
ser i browseren? Det er første gang jeg har prøvet at bruge Arkivalier
Online - har først lige hørt om det - så jeg er selvf nysgerrig efter at
høre om det .

MVH Henrik H

Fra : twinie

Dato : 10-06-05 17:43

Hej Henrik,

Hvis du har en fast internetforbindelse, så prøv at kigge forbi
http://aohackers.dk/ , - der er et program, der kan hente
kirkebogsbilleder,
og en 'browser', som er en hel del bedre, end det der bruges på
arkivalieronline.dk.

På trods af navnet på hjemmesiden, skal det måske lige tilføjes, at
'ejeren'
er med i et samarbejde med arkivalieronline.dk, så siden og omtalte
program
har fået det "blå stempel".

mvh Jette Jørgensen.

Fra : HMH

Dato : 10-06-05 19:56

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> wrote in message
> [...]
> 'ejeren'
> er med i et samarbejde med arkivalieronline.dk, så siden og omtalte

Hej

Jo, jeg har checket siden, og kender godt forskel på hacker og cracker - man
er vel ikke helt n00b

Men jeg har ikke det helt store behov endnu - kan være, jeg sætter det op på
et senere tidspunkt.

Tak under alle omstændigheder for tipper :)

MVH Henrik H