Kun ènvejs LAN...
Fra : ___P.Sir___

Dato : 09-06-05 12:46

jeg har 2 pc`ere, begge går i en router (Netgear), derfra til modem, så
gennem filter og i væggen. Begge går på nettet ok. Jeg kan se fra den
ene til den anden, overføre filer osv. - men ikke modsat vej??? Begge
har diverse protokoller installeret, TCP/IP, Netbeui, netbios, IPX/SPX
osv. Begge kører XP SP2, og jeg har slået windows firewall fra i begge.
Ingen øvrige firewalls. TDC bredbånd.
MEN: Der ER altså hul igennem, for jeg kan gå ind i "vis
arbejdscomputere" og se begge, og endda DEN vej overføre filer begge
veje. Men det er jo ikke sådan, det er meningen det skal være. Jeg
skulle jo kunne gå ind i Netværkssteder og se de delte mapper dèr, og
kopiere efter behag.
Hvad kan være galt?

--
m.v.h. Preben

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-06-05 14:46

___P.Sir___ wrote:
> [...]
> veje. Men det er jo ikke sådan, det er meningen det skal være. Jeg
> skulle jo kunne gå ind i Netværkssteder og se de delte mapper dèr, og

Start med at fjerne "Netbeui, netbios, IPX/SPX osv." - de er rasende
unødvendige.

Prøv derefter om du kan fange PC'erne vha.

Start -> kør -> \\ip

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : ___P.Sir___

Dato : 09-06-05 15:49

> Start med at fjerne "Netbeui, netbios, IPX/SPX osv." - de er rasende
> unødvendige.

Det er nu gjort. Der er så kun "internetprotokol (TCP/IP)" tilbage af
protokoller.

> Prøv derefter om du kan fange PC'erne vha.
>
> Start -> kør -> \\ip

Den forstår jeg så ikke lige..Hvad er det jeg skal skrive - og hvad
skal det helst give af resultater?

--
m.v.h. Ps.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-06-05 10:41

___P.Sir___ skrev den 09-06-2005 16:48:

> Det er nu gjort. Der er så kun "internetprotokol (TCP/IP)" tilbage af
> protokoller.

> Den forstår jeg så ikke lige..Hvad er det jeg skal skrive - og hvad
> skal det helst give af resultater?

Du kan opså skrive det i adresselinien i stifinderen.

Når du et af stederne skriver \\ipnummer.på.anden.computer
skal der komme en oversigt frem over delte enheder (shares) på den anden
computer. (Det bør også virke med \\pc-navn).

--
Morten Christensen