MS Windows
briani 27239
Genstarter
Fra : Loke

Dato : 09-06-05 12:26

Hej, min pc genstarter uden forudgående advarsel! Som var der en der havde
trykket på reset.
Jeg bruger Win 2000, og har et virus- og firewall prg. instaleret, som
altid
er opdateret. Det er bare så træls at miste sine opgaver....

Mvh.
loke

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-05 13:26

"Loke" <loke@mail.ru> wrote:

>Hej, min pc genstarter uden forudgående advarsel! Som var der en der havde
>trykket på reset.

Trist..

>Jeg bruger Win 2000, og har et virus- og firewall prg. instaleret, som
>altid er opdateret. Det er bare så træls at miste sine opgaver....

Har du checket din windows system log - Der må være en række
fejlmeddelser her, som kan give dig et vink om hvor problemet ligger...

Det kan være hardware problem, eller bare et simpelt opsætnings problem
med en driver der får problemer. Mulighederne er utallige, og det er
svært at komme det nærmere uden flere oplysninger....

Længe siden jeg har siddet ved en W2K - Men XP har en indstilling i
'Egenskaber for system' hvor man vælger om maskinen skal genstarte eller
vise 'Blue Screen of Death' når den får problemer. Gætter på du har
samme mulighed i W2K - Fravælg genstarten, og kom tilbage hertil med
oplysningerne fra den blå skærm...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Loke

Dato : 09-06-05 19:34

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> Trist..

> Har du checket din windows system log - Der må være en række
> fejlmeddelser her, som kan give dig et vink om hvor problemet ligger...

I systemloggen er kun fejlmeddelelse om en fyldt harddisk (ikke C:\ )

> [...]
> vise 'Blue Screen of Death' når den får problemer. Gætter på du har
> samme mulighed i W2K - Fravælg genstarten, og kom tilbage hertil med

Jeg kan ikke finde denne valgmulighed vedr. blå skærm,
men jeg har fundet en trojan : Troj/LowZone-I .
Jeg ved ikke om det er den der restarter, men jeg vil forsøge at fjerne
den.
Måske det så hjælper. Jeg vender tilbage når det er klaret. Foreløbig
mange
tak Michael.
God weekend
Loke

Fra : Loke

Dato : 12-06-05 21:48

Nu tror jeg det er lokaliseret! Jeg fandt en dårlig forbindelse i et
strømstik, til en harddisk. Efter det er skiftet har der ikke været nogen
utilsigtet genstart (banker 3 gange under bordet)

Mvh.
Loke