Pakke, ZIP eller ?
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-06-05 10:21

Hej

Jeg har brug for, at kunne pakke noget ned.
Når det så er pakket, skal det kunne pakkes ud, uden brugeren skal svare på noget.

Jeg har i mit program lavet en funktion, som kan koble på et ftp site hos os, finde en bestemt fil, og downloade en fil.
Denne er pt. pakket med enten ZIP eller RAR.
Men når jeg eksekvere den selvudpakkende fil, kommer der et vindue op, som spørger om brugeren vil installere / udpakke el.lign.
Dette skal jeg helst undgå, så det automatisk bliver gjort.

Nogen der har nogen erfaringer med at pakke og lave selvudpakkende filer ?

Måske via et komb. til Delphi. Gerne gratis, men ikke nødvendigt.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Carsten

Dato : 09-06-05 10:50

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
>
> Nogen der har nogen erfaringer med at pakke og lave selvudpakkende filer ?
>
> Måske via et komb. til Delphi. Gerne gratis, men ikke nødvendigt.

Ham der laver Inno Setup (http://www.jrsoftware.org/) bruger nogle pakke
komponenter til Delphi, blandt andet ZIP. Det er et Open Source projekt.
Prøv at hente koden, så vil jeg tro at du kan se hvordan det skal gøres.

Mvh
Carsten

Fra : Kurt Bilde

Dato : 09-06-05 12:19

Michael Vilhelmsen wrote:
> Hej
>
> Måske via et komb. til Delphi. Gerne gratis, men ikke nødvendigt.

Check TZip her: http://www.users.on.net/johnson/delphi/

-Kurt

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-06-05 12:30

Kurt Bilde formulated on torsdag :

> Check TZip her: http://www.users.on.net/johnson/delphi/
>
> -Kurt

Kræver den ikke, at man der hvor der skal udpakkes bliver lagt de der DLL filer ind ?

Jeg vil helst undgå at skulle distribuere flere filer til alle mine brugere.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Kurt Bilde

Dato : 09-06-05 14:32

Michael Vilhelmsen wrote:
> Kræver den ikke, at man der hvor der skal udpakkes bliver lagt de der
> DLL filer ind ?
Jo, en .dll....

-Kurt

Fra : pb

Dato : 09-06-05 17:18

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
>
> Nogen der har nogen erfaringer med at pakke og lave selvudpakkende filer ?
>
> Måske via et komb. til Delphi. Gerne gratis, men ikke nødvendigt.

Prøv at kigge på zlib. Jeg mener faktisk, den følger med Delphi, ellers
kan den gratis downloades.

pb