Erfaringer med 3 Data Card
Fra : Ivar

Dato : 08-06-05 22:43

Jeg er interesseret i at høre om internet tilslutning via 3's net. Jeg ved,
at det ikke er billigt, men det er næsten det eneste jeg ved om det.

Er 3's dækning håbløs?
Hvis der ikke er dækning, er det så muligt at bruge gprs?
Andre erfaringer?

Ivar Magnusson

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-06-05 07:51

> Er 3's dækning håbløs?
> Hvis der ikke er dækning, er det så muligt at bruge gprs?
> Andre erfaringer?

Jeg købte et 3 kort til min bærbar, da jeg skal kunne kalde op til vores
servere næsten uanset hvor jeg befinder mig i landet. Jeg bor i Skagen, og
har indtil videre kun testet den af i byen, og det er sku noget rod. Vi er
ved at lave en tilbygning så vi har boet 2 forskellige steder mens det står
på. Det første sted vi boede var der fin 3 dækning når jeg sad et bestemt
sted i huset, flyttede jeg mig bare 2 meter, ja så mistede jeg forbindelsen.
Så skulle den automatisk gå over på gprs, men den holder ikke. Du skal
afslutte og starte forfra, og gprs forbindelsen kan jeg i hvertfald ikke
bruge til noget som helst. Den mister forbindelsen konstant, er på i 3
minutter så ryger den, nåh, forfra og så på i 4 minutter. Og da det tager
ca. 1 minut for at bare en side frem ja så når man sku ikk langt.

Det andet sted hvor vi bor nu i den anden ende af byen er det totalt
håbløst. Det har jeg simpelthen opgivet.

Så mine erfaringer er ikke de bedste. Skal dog sige at når forbindelsen er
på med 3 nettet, så kører det kanon.

Bo

Fra : Anders

Dato : 09-06-05 11:08

Rabbit_HGC wrote:
> Det andet sted hvor vi bor nu i den anden ende af byen er det totalt
> håbløst. Det har jeg simpelthen opgivet.

Hvordan er jeres alm. mobildækning, hvor I bor? Og hvad med fx. trådløst
internet fra et access point?

Anders

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-06-05 14:24

> Hvordan er jeres alm. mobildækning, hvor I bor? Og hvad med fx. trådløst
> internet fra et access point?

Vores alm. telefondækning er helt uden problemer til det jeg kender til. Jeg
har selv tdc og har haft sonofon og det var super fint. Det trådløse
internet virker også fint. Har det selv på den bærbar og derhjemme og ingen
problemer der.