Varm/lun dessert
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-06-05 22:23

Skal stå for en middag her på søndag og mangler desserten.

Normalt er jeg ikke tom for idéer og kan stort set lave hvad som helst - men
nu er det blevet ønsket af værtinden, som jeg skal lave mad for, at det skal
være en varm/lun dessert. Har på forhånd besluttet, at jeg ikke gider
frugttærter. Det har jeg simpelthen ikke lyst til.

Lun/varm dessert.. Nogen bud?

Sværhedsgrad har ingen betydning. Pris ejheller.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-05 22:36

On Wed, 8 Jun 2005 23:22:35 +0200
"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote:

> [...]
> lyst til.
>
> Lun/varm dessert.. Nogen bud?
>
> Sværhedsgrad har ingen betydning. Pris ejheller.

jeg lavede for nyeligt små "forårsruller" med hakket æble, farin og
kanel i - nogle hældte jeg også lidt rom i. brugte de der færdige
forårrulle deje man kan købe i thai bikse.
serveres lune og med en kugle god vaniljeis.
Her var de i hvert fald et hit, men jeg kunne forestille mig at nogen
fandt smagen lidt for "julet".

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 22:45

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Lun/varm dessert.. Nogen bud?

Syltede pærer med AfterEight.

Til hver person anrettes en syltet pære med et par stykker
AfterEight-chokolader på. Ind i ovnen til chokoladen er smeltet og pæren
lun. Serveres med koldt flødeskum evt. rørt med noget sprut af en art.

Tina

Fra : mcloud

Dato : 08-06-05 22:51

Hej Kevin
Mit foreslag er som flg.Creme brulee og Fransk kaffe.
mvh mcloud

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-06-05 23:41

Kevin Edelvang skrev:

> Normalt er jeg ikke tom for idéer og kan stort set lave hvad som
> helst - men nu er det blevet ønsket af værtinden, som jeg skal
> lave mad for, at det skal være en varm/lun dessert.

Skal det hele være lunt? Hvad med ricotta semifreddo med varm
rabarberkompot?

   <http://www.lowcarb.ca/karen/recipe042.html>

Erstat sødemidlerne med sukker hvis I ikke vil ha' lowcarb-versionen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-06-05 00:22

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Skal det hele være lunt?

Ja, lunt eller i hvert fald stuetemperatur. Der er flere gæster, der ikke
kan holde kølige/kolde retter ud

Ellers tak for alle budene til alle... Jeg kom selv til at tænke på en
klassiker, crepes suzette.. men nu må vi se, hvad det ender med.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : martin

Dato : 09-06-05 21:04

Jeg kan anbefale en varm rabarbersuppe med gavmilde skefulde god vanilleis.
Et bundt snittede rabarber koges 15 minutter med en flækket vanillestang og
1½ til 2 dl sukker.
Serveres meget varm med den kolde is i, evt. lidt grønne blade til pynt.
Det er simpelt, og superlækkert!
Martin