<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bsnea1deuj6ob4nlndj4go9e4ugr40db4f@4ax.com...
> Efter tordenvejret natten til lørdag har jeg ikke kunnet forbinde min
> bærbare computer via netkort til kabelmodem (TDC Webspeed via
> kabel-TV). Et lynnnedslag i nabolaget tog al strøm i området i et par
> sekunder.
> Både computer og modem var slukket, men ikke taget ud af stik, hverken
> el eller antennestik, da det skete.
>
> Da jeg lørdag ville starte min computer fik jeg konstant en
> fejlmeddelelse: "netværkskablet ikke er tilsluttet", mens jeg ingen
> problemer havde med en tilslutning via USB.
>
> Jeg har prøvet flere forskellige netkabler, men får samme
> fejlmeddelelse. Hvis jeg undersøger netkortet i Enhedshåndtering så
> ser alt ud til at være i orden.
>
> Kan et lynnedslaget på en eller anden måde have "ristet" mit netkort
> eller dele af kabelmodemet, selv om det var afbrudt - eller skal
> problemet findes et helt andet sted? Nogen der har en ide?
Jeg fik ristet en af portene i min switch i lørdags, så nu har jeg en 4
ports istedet for en 5 ports
Mvh Sid