Lever Drag
Fra : Thorkil Jensen

Dato : 08-06-05 22:12

Hej.
Når jeg sidder og studeres hjul, støder jeg på ordet >Lever Drag <. Er der
nogen der vil give et svar på dette.

Mvh. Thorkil

Fra : Søren

Dato : 08-06-05 22:22

"Thorkil Jensen" <thorkil@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Når jeg sidder og studeres hjul, støder jeg på ordet >Lever Drag <. Er der
> nogen der vil give et svar på dette.

mener det er bremsen justering, der sidder i forbindelse med håndtaget,
hvorimod den sidder foran spolen med center drag.
Måske

Søren

Fra : Kent Hald

Dato : 08-06-05 23:11

Hej,

Der er to bremsetyper på multihjul:
1: Den gamle alm. stjernebremse, hvor man bremser ved at dreje (Spænde)
"stjernen" under håndtaget. og
2: Lever Drag bremse som er en pal på siden af hjulet, som man
helt enkelt skubber fremad for at bremse.

MVH

KH

Fra : Pastoren

Dato : 09-06-05 16:24

Lever Drag bremse som er en pal på siden af hjulet, som man
> helt enkelt skubber fremad for at bremse.
jeps og der bar så lækker , køre selv med et Daiwa LD50H og det er nok det
bedste køb , at jeg længe har gjort

kab

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 09-06-05 22:29

Mange tak for svarene - så lærte jeg noget nyt igen...............

Mvh. Thorkil