Hanstik og hunstik !!!!!!!!!!!
Fra : Kalle Møller

Dato : 08-06-05 22:16

Kan danske "hanstik" passe i Italienske "hunstik" ?

Og for dem der garanteret vil misforstå det .... er der tale om elstik.....

Altså kan vi bruge vores mobil - og pda lader i Italien ???

På forhånd tak og god ferie

Kalle Møller

Fra : Gismo

Dato : 08-06-05 22:29

Kalle Møller wrote:
> Kan danske "hanstik" passe i Italienske "hunstik" ?

Mange campingpladser bruger CCE stik. De blå runde.

> Og for dem der garanteret vil misforstå det .... er der tale om
> elstik.....

> Altså kan vi bruge vores mobil - og pda lader i Italien ???

Hvorfor lader du ikke bare den i bilen?

Gismo.

Fra : Campingstuff

Dato : 08-06-05 23:06

Hej

> Mange campingpladser bruger CCE stik. De blå runde.

Rigtig, også schuko er vi rendt over, dog kun enkelte steder.

Jeg har i flere år opladet/brugt min bærbare pc og opladet min mobil med
mine normale opladere der jo passer i campinvognens stik, uden problemer.
De danske almindelige slagfaste med tre ben passer ikke nogen steder vi har
besøgt, i tyskland/østrig/italien.
Så forskellige små korte "adapterledninger" er noget de fleste campister har
lavet (fået lavet) så man er dækket ind.

vh
Hans Jørgen

Fra : Campingstuff

Dato : 08-06-05 23:07

Glemte at du kan se de forskellige typer her hvs det sku` være
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36
vh
Hans Jørgen

Fra : Jens

Dato : 10-06-05 18:10

"Kalle Møller" <kgm@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> elstik.....
>
> Altså kan vi bruge vores mobil - og pda lader i Italien ???

Et Italiensk "hunstik" i et alm. hus har samme ben-afstand som et dansk
to-benet "hanstik", MEN - de italienske stik (hanner og hunner) har et
midterben der er længere (på hanstikket) og som er jordforbindelsen. I de
fleste stikdåser skal der "noget" i det midterste "hul" (= jordforbindelse)
før der kan proppes noget i de to yder-huller.

http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm#plugs Type-C er DK
og type-L er Italien.

Mvh

Jens

Fra : Kalle Møller

Dato : 10-06-05 23:25

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fleste stikdåser skal der "noget" i det midterste "hul" (=
> jordforbindelse) før der kan proppes noget i de to yder-huller.

Ok tak jens for dit svar.
Kan man købe en adapter til at sætte imellem sit stik og det italiensk ??
Hvis ja - hvor i DK.

Kalle Møller

Fra : Jens

Dato : 11-06-05 10:22

> [...]
>
> Ok tak jens for dit svar.
> Kan man købe en adapter til at sætte imellem sit stik og det italiensk ??

www.thansen.dk har noget der ligner, men hvis jeg var dig ville jeg proppe
mine stik i som de er, og så bare proppe en kuglepen el.lign. i det
midterste hul for at få dem i. Du har jo ingen jordforbindelse i de stik du
propper i (PDA lader m.v.), så det er jo ligegyldigt om du har forbindelse
til det midterste hul.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=495042398&n=469331449&pn=807700280

Mvh

Jens