uden om elb tunnel
Fra : Per Larsen

Dato : 08-06-05 20:56

hej

vil gerne uden om elb tunnel, ikke grundet trafik men på grund af at
jeg ikke bryder mig om tunneller.

da vi også smutter uden om kassel på vej til italien via madeburg, har
jeg fundet dette på nettet ser det rigtigt ud.

Klip

Eller man kan som gøre som ? skriver, dreje af ved Neümunster syd
frakørsel 15 og af 205 man kommer ind på Autobahn A21 til man møder A1
mod Hamburg der står skilte hele vejen

Klip

Ps: nogen af jer der kan huske hvor langt brenner passet/ broen er

MVH

Per Larsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-05 08:11

Per Larsen wrote:

> Ps: nogen af jer der kan huske hvor langt brenner passet/ broen er

Sikkert, men jeg kan ikke. Til gengæld kan det læses her:
http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.e/e887949.htm

Hvis du kører i en almindelig bil, opdager du dårligt nok at du kører over
en bro. Det opleves blot som endnu et stykke motorvej med værn på begge
sider.

vh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : phk

Dato : 09-06-05 08:45

> Hvis du kører i en almindelig bil, opdager du dårligt nok at du kører over
> en bro. Det opleves blot som endnu et stykke motorvej med værn på begge
> sider.

Der findes mange fobier. Campingfolket oplever især højder som et problem.
At køre på en bro opfattes af nogle som at man _har_ sprunget ud over kanten

Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er
Søg på www.conrad.de varenr. 849863 - U4
300 kr. - ikke brugt. Fejlkøb.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-05 10:21

phk wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Der findes mange fobier. Campingfolket oplever især højder som et
> problem.

Hører jeg til 'campingfolket'?. Jeg har sgu ingen fobier mod højder!
Mener du seriøst, at der er en sammenhæng mellem det at være campist og
psykologiske dysfunktioner?

vh
jan

Fra : phk

Dato : 09-06-05 11:47

> Hører jeg til 'campingfolket'?.

Det ved jeg ikke - men det vil jeg sandelig ikke håbe sådan som du hidser
dig op. Jeg ville nødig møde din type på en campingplads.

> Jeg har sgu ingen fobier mod højder!

Du svarede på et indlæg - jeg forsøgte at forklare dig hvad årsagen til
spørgsmålet kunne være. Jeg anklagede ikke dig for at have højdefobi. Hvor
fik du det indtryk?

> Mener du seriøst, at der er en sammenhæng mellem det at være campist og
> psykologiske dysfunktioner?

Ahh, jeg tror lige du skal læse det hele igen. Måske især det med
"Campingfolket oplever især højder som et problem".

Bortset fra det er højdeskræk ikke en dysfunktion, så mon ikke lige du
skulle skrue ned for de svære ord?

Bemærk:
Din mail er forsøgt besvaret i samme toneart du lagde ud med.

Jeg kan se det lykkedes.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-05 19:34

phk wrote:

> Det ved jeg ikke - men det vil jeg sandelig ikke håbe sådan som du
> hidser dig op. Jeg ville nødig møde din type på en campingplads.

Dig om det. Men jeg hidser mig aldeles ikke op. Jeg synes bare din påstand
om sammenhænge var besynderlig.

> Du svarede på et indlæg - jeg forsøgte at forklare dig hvad årsagen
> til spørgsmålet kunne være. Jeg anklagede ikke dig for at have
> højdefobi. Hvor fik du det indtryk?

Prøv nu at falde ned og læse, hvad du selv skrev.

Det er jo noget sproglit set vrøvl, du har skrevet. Der er nok ingen
sammenhæng mellem campingisme og højdeskræk - tror du virkeligt selv på det,
eller var det bare en sproglig smutter?

> Bortset fra det er højdeskræk ikke en dysfunktion, så mon ikke lige du
> skulle skrue ned for de svære ord?

Du forstod det måske ikke?

> Din mail er forsøgt besvaret i samme toneart du lagde ud med.
>
> Jeg kan se det lykkedes.

Jamen dog, så alvorlig man er. Pas på blodtrykket!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Larsen

Dato : 09-06-05 16:34

Ja en fobi er det vel nok jeg har, og det gælder både tunneller og
broer. ( et trin på en stige er nok for mig :)

men kører dog over begge dele hver dag, da jeg bor på den ene side af
limfjoden og arbejder på den anden.

men hører da gerne flere indlæg hvis nogle af jer har det men hensyn
til ruten uden om elb tunnel.

men jeg har kørt hele turen mange gange, men derfor kan man godt prøve
nyt. sidst i 1997..

Fra : phk

Dato : 09-06-05 18:41

"Per Larsen" <dataper@nospam.post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja en fobi er det vel nok jeg har, og det gælder både tunneller og
> broer. ( et trin på en stige er nok for mig :)

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - men jeg har indtrykket af at det plejer
at være en kvindeting?

Jeg undrer mig lidt over højdeskrækken - kan den ikke kureres? Folk der bor
sydpå kan da ikke leve med det i ret lang tid uden at det bliver belastende
for omgivelserne? :)

> men kører dog over begge dele hver dag, da jeg bor på den ene side af
> limfjoden og arbejder på den anden.

Jeg kendte en som på en bro i Portogal helst så jeg lå ude midt på broen, så
hun ikke kunne se ud over kanten.

Kassel har nok ikke rigtig noget med højdeskræk at gøre - men jeg har
indtrykket af at mange historier fra disse "bjerge" er i stand til at gøre
mange forskrækkede. Jeg fik fortalt en historie om et ægtepar som havde
smadret vogntoget i bjergene - det øgede min passagers angst for de bjerge.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-05 19:44

phk wrote:

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - men jeg har indtrykket af at det
> plejer at være en kvindeting?

Jeg troede at det var campingfolket. Men den kvindelige halvdel af
befolkningen er altså også ramt.

> Jeg undrer mig lidt over højdeskrækken - kan den ikke kureres? Folk
> der bor sydpå kan da ikke leve med det i ret lang tid uden at det
> bliver belastende for omgivelserne? :)

Langt højere bjerge....hvor er det nu....nord eller syd?

> Jeg kendte en som på en bro i Portogal helst så jeg lå ude midt på
> broen, så hun ikke kunne se ud over kanten.

Portugiske broer /er/ noget for sig selv

Jan

Fra : T. Hartung

Dato : 09-06-05 18:58

"Per Larsen" <dataper@nospam.post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> men hører da gerne flere indlæg hvis nogle af jer har det men hensyn
> til ruten uden om elb tunnel.

Din beskrivelse ovenfor er udemærket - har kørt den flere gange da de
renoverede Elb-tunnel - men A2 er ikke den bedste motorvej og ldv. 205 er
pænt trafikkeret - men Allan har en pointe nedenunder - det vælter med
tunneller lige den anden side af Brenner.

Brennerbroen her Europabrücke og her er lidt data:

Klip:

Europabrücke, Tirol, 1959-63 als höchste Pfeilerbrücke Europas errichtet,
größter Bau der Autobahn Kufstein- Innsbruck- Brenner, überquert in 180 m
Höhe das Wipptal zwischen Patsch und Schönberg, südlich von Innsbruck; 6
Fahrstreifen, 820 m lang.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige (lidt endnu)
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-05 19:29

Per Larsen wrote:
> Ja en fobi er det vel nok jeg har, og det gælder både tunneller og
> broer. ( et trin på en stige er nok for mig :)

Jamen, så tror jeg alligevel, at du kan droppe enhver bekymring. Jeg har
kørt over Europabrücke med passagerer, der ikke har opdaget, at vi er på en
bro. Så det synes jeg ikke skal være nogen forhindring for dine ferieplaner.

> men kører dog over begge dele hver dag, da jeg bor på den ene side af
> limfjoden og arbejder på den anden.

Min kone kender faktisk en (vi passerer også 'hullet' næsten hver dag), der
insisterer på at komme ud af bilen og tage bussen til Nr. Sundby, når hun
har hende med som passager sydfra.

> men hører da gerne flere indlæg hvis nogle af jer har det men hensyn
> til ruten uden om elb tunnel.

Elbtunnelen virker marginalt længere og en hel del snævrere end 'hullet', så
det vil nok være fornuftigt at tage den alternative rute.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Larsen

Dato : 09-06-05 19:52

Takker mange gange for jeres indlæg.
det går nok.

Lad os lukke dette emne

Tak

On Thu, 9 Jun 2005 20:29:21 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>

Fra : K. H. Hansen

Dato : 09-06-05 21:10

Du skal fra ved Neumünster også køre ned over Lünerburger heide, en dejlig
tur med skiftende natur.

Fra : Allan Hansen

Dato : 09-06-05 10:39

> hej
>
> vil gerne uden om elb tunnel, ikke grundet trafik men på grund af at
> jeg ikke bryder mig om tunneller.

Hvorfor dog det når du kommer til Insbruck så skal du i gennem en tunnel og
igen i Italien lige over grænsen igen en og så kommer der flere mindre
tunneler og ved Trento kommer der en lang tunnnel.

> [...]
>
> Eller man kan som gøre som ? skriver, dreje af ved Neümunster syd
> frakørsel 15 og af 205 man kommer ind på Autobahn A21 til man møder A1

Ja det kan du gøre, men jeg ville fortsætte over A1 ned til A24 der går til
Berlin, vest om Berlin og tage A9 til München den er ca 25-30 km længere men
med god motorvej hele vejen.

> Ps: nogen af jer der kan huske hvor langt brenner passet/ broen er

Desværre kan jeg ikke huske længden, trods det at jeg har kørt over den
2-300 gange, den er ikke særlig lang måske 3-400 meter lang, men laaaangt
ned, det ser du ikke i personbil da der er et højt rækværk i siden. Når I er
kommet over broen er der en tankstation, prøv at holde der og gå ud og nyd
udsigten fra broen

Mvh Allan