MSSQL - Dumpe data
Fra : Philips

Dato : 08-06-05 20:57

Jeg har en MSSQL ude i byen, som jeg kun har mine egne koder til.
Jeg vil gerne lave en fuld backup af min komplette database.

Kan dette automatiseres eller findes der er værktøj der kan klare opgaven
med at skrive SQL-strenge i en fil til mig, som jeg så kan afvikle igennem
QA?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-05 10:27

Philips skrev:

> Kan dette automatiseres eller findes der er værktøj der kan klare opgaven
> med at skrive SQL-strenge i en fil til mig, som jeg så kan afvikle igennem
> QA?

Hvis du har adgang til QA, har du så ikke også adgang til Enterprice
Manager? Her kan du lave backup med musen.

Har du adgang til EM hjemme, men ikke kontakt til din onlinebase via EM,
kan du bruge EM til at oprette et backup-job (under Management =>
Database Maintenance Plans), og så finde sql-syntaksen under Jobs. Den
er dog ikke synderlig kompliceret - her er en udgave jeg selv har
benyttet:

BACKUP DATABASE [enyt] TO DISK = N'E:\SQL-Backup\enyt.bck'
   WITH NOINIT , NOUNLOAD , NAME = N'enyt backup',
   NOSKIP , STATS = 10, NOFORMAT

Du skal selvfølgelig have skriveadgang til et bibliotek på serveren,
samt tilladelse til at køre backupjobs.

--
Jens Gyldenkærne Clausen