erstatte tegn
Fra : John Kjoller

Dato : 08-06-05 19:18

Jeg henter noget tekst i en database, vha php - og denne tekst vil jævnligt
indeholde &-tegn.

Teksten sættes ind i en xhtml side, og jeg vil derfor gerne erstatte alle
"&"-tegn med "&amp";

Findes der en fiks lille funktion som automatisk kan erstatte tegn, i php?
Eller skal jeg igang med at skrive en funktion selv?

Kh
john

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-05 19:23

html_entities() http://dk2.php.net/html_entities

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Martin

Dato : 09-06-05 15:25

www.php.net/str_replace

Fra : John Kjoller

Dato : 09-06-05 19:55

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev

> www.php.net/str_replace

Tusind tak, - jeg nåede faktsik selv at finde funktionen. Og var så fiks at
fortælle om det i en ny tråd, fremfor at skrive det, her i den oprindelige
tråd.

Men tak alligevel.

john