TDC´s net
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 08-06-05 19:12

Kører alle de "store" på tdc´s net eller har de deres eget...
tænkte på Tele2, CC & Telia.!.. ?

Dvs. hvis jeg skifter fra TDC´s adsl og over til fx. CC, vil jeg så ikke
mærke forskel i fx. spil når vi snakker ping tider...??

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 08-06-05 19:17

On Wed, 8 Jun 2005 20:12:08 +0200, Daniel Nielsen wrote:
> Kører alle de "store" på tdc´s net eller har de deres eget...
> tænkte på Tele2, CC & Telia.!.. ?

Hvis du tænker på IP net, så ja. Tele2, CC, Telia DK har egne IP net i
Danmark mere eller mindre parallelt med TDCs.

> Dvs. hvis jeg skifter fra TDC´s adsl og over til fx. CC, vil jeg så ikke
> mærke forskel i fx. spil når vi snakker ping tider...??

Det afhænger af til hvilke spilservere vi snakker om. I praksis for
CyberCitys er de så godt forbundet (peering) i Danmark (og for så vidt
resten af verden) at det formodentligt ikke vil være et problem.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-05 20:05

Hej Daniel Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Dvs. hvis jeg skifter fra TDC´s adsl og over til fx. CC, vil jeg
> så ikke mærke forskel i fx. spil når vi snakker ping tider...?

Udover hvad Michael nævner,
(<news:slrndaedhc.26r3.bit-bucket@freesbee.wheel.dk>), er der lige to
parametre, du bør være opmærksom på.

_Alt andet lige_ får du en lidt langsommere ping bag en router, end
hvis du blot sidder direkte bag et modem. Hvor meget og hvor lidt
afhænger dog af routeren.

Hastigheden - ikke mindst upload (da det jo oftest er den laveste mht.
down-/upload) - betyder en del.

NB: Jeg spiller ikke selv, hvorfor det ovenstående dels blot er almene
betragtninger, dels andenhåndsinformationer vedr. spil.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-06-05 09:10

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev 2005-06-08:

> [...]
>
> _Alt andet lige_ får du en lidt langsommere ping bag en router, end
> hvis du blot sidder direkte bag et modem. Hvor meget og hvor lidt

Kun hvis det er en dårlig router eller du belaster den med mere
end klient spil.

De fleste routerer bedre end ugen brændtilbud i aldi vil du ikke
kunne få nogen reel forskel på.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-06-05 09:13

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

>Kun hvis det er en dårlig router eller du belaster den med mere
>end klient spil.

Enhver router undervejs vil lægge en forsinkelse ind. Den kan være
større eller mindre, men i og med routeren skal adskille pakken og
serialisere den igen, tager det tid.

>De fleste routerer bedre end ugen brændtilbud i aldi vil du ikke
>kunne få nogen reel forskel på.

Men dog en forskel.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-06-05 11:13

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev 2005-06-09:

> Enhver router undervejs vil lægge en forsinkelse ind. Den kan være
> større eller mindre, men i og med routeren skal adskille pakken og
> serialisere den igen, tager det tid.

> Men dog en forskel.

Ja, men ikke nogen forskel som selv den vildeste spiller vil
kunne mærke IMHO.

Min CS ping ændrede sig ikke sidst jeg lavede forsøget.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-05 13:59

Hej Martin Schultz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja, men ikke nogen forskel som selv den vildeste spiller vil
> kunne mærke IMHO.

Der var en grund til, at jeg skrev: "Hvor meget og hvor lidt afhænger
dog af routeren." Du skal læse det hele

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-06-05 09:02

Du skrev:

> _Alt andet lige_ får du en lidt langsommere ping bag en router, end
> hvis du blot sidder direkte bag et modem. Hvor meget og hvor lidt
> afhænger dog af routeren.

Det lyderikke som det jeg skriver.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : f00ge

Dato : 08-06-05 20:51

"Daniel Nielsen" <daniel_nielsen@mail.dk -slet.> wrote:

> [...]
>
> Dvs. hvis jeg skifter fra TDC´s adsl og over til fx. CC, vil jeg så ikke
> mærke forskel i fx. spil når vi snakker ping tider...??

Jeg har ikke det store forstand på, hvilke peeringer de forskellige udbydere
har.
Men jeg kan tale gamer til gamer af egen erfaring.
Til danske servere kan det være bedøvende ligemeget, hvilken ISP du vælger -
alle pinger meget lavt.
Til Tyskland og Holland ville jeg anbefale TDC. Til UK og Sverige ville jeg
anbefale Tele2.
CC kunder har altid haft højere ping end folk med Tele2 eller TDC, når vi
snakker ping til udlandet - er min erfaring, i hvert fald.
Telia er det bedste over-all. Men de leverer ikke til alle.

Jeg ved ikke, hvilken peering firmaer som ComX og DB bruger.
Men jeg har en makker, der pinger *svine-godt* til alt med hans 10mbit ComX
fiber. Dette skyldes nok ikke god peering, men derimod den overlegne fiber
teknik, sammenlignet med os alm. dødeliges ADSL.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 09-06-05 07:16

Grunden til jeg stiller dette spørgsmål er at jeg ligenu har 2048/256 hos
TDCbredbånd, men min ping (ligemeget til hvilken spilserver eller anden
server, hjemmeside, etc) er ca. dobbelt så høj som tilsvarende forbindelser.
Har prøvet at sammenligne ved at pinge div. ipér, selv en der havde 512/128
havde snart dobbelt så god ping som mig, har tjekket ALT pc, router,
dslmodem.. har ringet til TDC for at høre om de kunne se noget..(signalet)..
men hos dem ser det fint ud, men i praksis har jeg en ringe "forbindelse"..
hvorfor jeg tænkte om det kunnne hjælpe at skifte udbyder, da jeg primært
bruger min forbindelse til at spille online. - Og her betyder ping næsten
alt. (i dette spil ihvertfald)

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 09-06-05 11:01

Daniel Nielsen wrote:
> [...]
> bruger min forbindelse til at spille online. - Og her betyder ping næsten

jeg skal lige høre hvor meget udstyr du har på din linie fra computer
til det modem/router du har fået fra din internetudbyder.

De fleste gange er det pga at man har sat sin router "forkert" op.
Får din router fra DHCP? hvis ikke, så kig lige alle indstillinger
igennem som har noget med IP, dns osv.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 09-06-05 14:46

> [...]
>
> De fleste gange er det pga at man har sat sin router "forkert" op.
> Får din router fra DHCP? hvis ikke, så kig lige alle indstillinger

Mit abbonnement er DHCP, min Linksys "Wrt54G modtager dette, og jeg har
derfra sat den op til 2 pcér, som har hver sin fast IP.. Men det var det
samme inden, da jeg havde sat den til DHCP hele vejen igennem..dvs. næsten
default indstilling. Har kørt Router, dslmodem og pc igennem.. kan ikke
finde flaskehalsen...

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 09-06-05 20:09

"Daniel Nielsen" <daniel_nielsen@mail.dk -slet.> wrote in message

> [...]
> default indstilling. Har kørt Router, dslmodem og pc igennem.. kan ikke

Ehhh køre du trådløs ?
Min erfaring er at trådløse forbindelse godt kan tilføje dig et par ms.

/Thomas

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 09-06-05 20:14

Thomas O. Thomsen wrote:
> "Daniel Nielsen" <daniel_nielsen@mail.dk -slet.> wrote in message

> Ehhh køre du trådløs ?
> Min erfaring er at trådløse forbindelse godt kan tilføje dig et par ms.
>
> /Thomas

Ja, har den der linksys ikke alm netstik som du kan sætte din computer
til, og så teste om det er bedre når du ikke kører trådløst.

Fra : P. Sørensen

Dato : 10-06-05 14:33

> Ja, har den der linksys ikke alm netstik som du kan sætte din computer
> til, og så teste om det er bedre når du ikke kører trådløst.

Den pc som jeg spilleronline fra, er ikke forbundet tråløst, men via kabel..
;)

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-06-05 16:19

Fra : f00ge

Dato : 09-06-05 12:19

> [...]
> bruger min forbindelse til at spille online. - Og her betyder ping næsten

Det lyder mere som et problem med dit udstyr, TDC's udstyr på centralen, som
kan være overbelastet - end et problem med TDC's net generelt.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-06-05 12:24

On Thu, 9 Jun 2005 08:15:37 +0200, Daniel Nielsen wrote:

> [...]
> bruger min forbindelse til at spille online. - Og her betyder ping næsten

Hvilke spilservere drejer det sig om? IP adresser og/eller hostnames.
Output af traceroute og ping mod pågældende servere vil også kunne
hjælpe.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 09-06-05 14:40

"Michael Lyngbøl" skrev i en meddelelse

> Hvilke spilservere drejer det sig om? IP adresser >og/eller hostnames.
> Output af traceroute og ping mod pågældende servere >vil også kunne
> hjælpe.

Kørte lige en tilfældig ping med de 2048/256.:

PING 81.7.151.1 (81.7.151.1): 56 data bytes
64 bytes from 81.7.151.1: icmp_seq=0 ttl=247 time=22.6 ms
64 bytes from 81.7.151.1: icmp_seq=1 ttl=247 time=22.7 ms
64 bytes from 81.7.151.1: icmp_seq=2 ttl=247 time=22.7 ms
64 bytes from 81.7.151.1: icmp_seq=3 ttl=247 time=22.3 ms
64 bytes from 81.7.151.1: icmp_seq=4 ttl=247 time=22.2 ms
--- 81.7.151.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 22.2/22.5/22.7 ms

Og ellers drejer det sig om CS:SC servere bla.

[DV] DK
81.7.177.41:27021

[DK] #Nordic Gangsters
195.225.88.6:27018

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-06-05 15:10

On Thu, 9 Jun 2005 15:39:33 +0200, Daniel Nielsen wrote:

> Kørte lige en tilfældig ping med de 2048/256.:
>
> PING 81.7.151.1 (81.7.151.1): 56 data bytes

[...]

> Og ellers drejer det sig om CS:SC servere bla.
>
> [DV] DK
> 81.7.177.41:27021
>
> [DK] #Nordic Gangsters
> 195.225.88.6:27018

Ok. Alle ovenstående servere står hos Jay.net. Både TDC og Cybercity
peere med jay.net og har fin konnektivitet. Så om du benytter den eller
anden DSL udbyder vil ikke betyde det store.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : BSV

Dato : 11-06-05 22:00

Jeg prøvede også lige på TDC webspeed 2048/256

Jeg fik 14,14,15,16 ms til pågældende IP.

MVH
bsv

Fra : René

Dato : 11-06-05 22:15

BSV wrote:
> Jeg prøvede også lige på TDC webspeed 2048/256
>
> Jeg fik 14,14,15,16 ms til pågældende IP.

jeg fik ping 1

Mvh
René