topcom usb 2.0 hub 214p
Fra : holgersen

Dato : 08-06-05 19:07

Hej
Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe , men man plejer jo nok at
blive henvist.
Jeg har lige købt ovenstående HUB , men nu kan pcen ikke starte op, hvis jeg
ikke trækker stikket ud til ovenstående til pcèn mens den starter op.
Der var ingen software med til ovenstående , og når pcèn er startet op kan
jeg godt tilslutte HUB en igen.
Er der nogen der har været ude for noget lignende , og hvordan løser man
problemet.
MVH
John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-06-05 19:44

"holgersen" <honoresvej@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>jeg godt tilslutte HUB en igen.

>Er der nogen der har været ude for noget lignende , og hvordan løser man

Jep - Har samme problem med en af mine maskiner - En lidt ældre Shuttle
med Via KM266 baseret bundkort. Den stopper i boot-processen hvis der er
tilsluttet USB-webcam, USB-MP3 eller lignende. Men sjovt nok har den
ikke problemer med USB-musen....

I mit tilfælde må det være en bug i BIOS - Måske det kan løses ved at
pille i BIOS-opsætning, men jeg har endnu ikke orket at rode med det....

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Sven

Dato : 08-06-05 21:19

> [...]
> kan jeg godt tilslutte HUB en igen.
> Er der nogen der har været ude for noget lignende , og hvordan løser man

SVJV er det fordi den står og leder efter en evt. USB harddisk (den kunne jo
godt være tilsluttet en USB hub), at den stopper i POST. Der skal nok enten
en BIOS opdatering til, eller måske du har mulighed for i BIOS at fortællen
den, at der ikke skal boottes/tilsluttes USB HD'ere på dette tidspunkt.
Hvis det er efter POST og i selve Windows BOOT at den stopper, har jeg ikke
rigtig nogen løsning.
Hos mig var det bare en BIOS-opdatering der skulle til

Sven

Fra : Pico

Dato : 08-06-05 22:29

holgersen wrote:
> [...]
> er startet op kan jeg godt tilslutte HUB en igen.
> Er der nogen der har været ude for noget lignende , og hvordan løser

Jeg købte på et tidspunkt 2 af dem, en til svigersønnen der kørere med
min gamle PC og en til mig selv. Hos ham kørere den bare fint, hos mig
var det nøjagtig samme problem som hos dig, det skete med begge hub, jeg
har en rimelig kraftig Pc'er. Jeg prøvede den så Pc' jeg bruger til leg
med programmer mm., der var ingen problemer. Jeg har kontaktet Topcom
support, de kunne ikke hjælpe. Så tog jeg den med til en ven, der kørte
den fint, jeg har senere bygget en ny Pc til ham, der virker den også
fint. Som jeg skrev er det en ven så vi byttede Hub for med hans starter
min Pc fint. Det styrker mig i min tro på at det ikke er min Pc der er
synderen.
På et tidspunkt tænkte jeg om det var min PSU der gjorde det, det var en
400 w NortQ, jeg har nu af andre grunde skiftet til en anden 400 w PSU
og det er det samme så jeg har ingen anelse om hvad der er med de Topcom

Pico

Fra : holgersen

Dato : 09-06-05 05:41

Tak for info , jeg vil "lure" lidt på en opdatering af bios , så må jeg se
om evnerne rækker til det , ellers må jeg jo bare leve med det lille problem

MVH
John