Dvd
Fra : Lauridsen

Dato : 01-06-01 19:56

Hej
Når man skal se dvd, hvor meget af kraften kommer så fra henholdsvis
processor og grafikkort ? Hvor kraftig skal computeren være, før det ikke
er nødvendigt med et Mpeg kort ?

Mvh.
Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-06-01 20:40

Hej Lars

Grafikkortet gavner ikke særlig meget, medmindre du køre i de helt store
opløsninger, fx 1600 * 1200.

CPU størrelsen afhænger af gørelsen - undskyld typen og hvor fine hak man
ikke accepterer,
men noget i stil med

K6-2/500
K6-3, Celly, P3, P4, Duron, Athlon 400

Kan diskuteres!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lauridsen

Dato : 01-06-01 20:50

> CPU størrelsen afhænger af gørelsen - undskyld typen og hvor fine hak man
> [...]

Dvs. eksempelvis en P3 800 vil nok kunne gøre det uden Mpegkort ?
Jeg får nemlig opgraderet i næste uge og vil naturligvis gerne have et
dvddrev i, men gider ikke bruge penge på et dekoderkort.

Mvh.
Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-06-01 21:30

Hej Lars

Det skulle den meget gerne!

Jeg køre selv Athlon 900 og jeg tog mit Hollywood kort ud da jeg fik den.
Hvis jeg er fuldkommen hysterisk kan jeg se små ryk - specielt ved 100%
sceneskift, når jeg køre 1600 * 1200, men det er nok fordi PowerDVD ikke vil
køre i mere end 70 Hz, og på en 21" skærm kan man se ret meget. Køre jeg
1024 * 768 / 85? Hz så er der ingen ryk. (85+ = Jeg ved faktisk ikke hvor
høj frekvens jeg kan få den op på, måske 100 Hz).

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-06-01 13:06

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> wrote in message
> [...]
> 1024 * 768 / 85? Hz så er der ingen ryk. (85+ = Jeg ved faktisk ikke hvor
> høj frekvens jeg kan få den op på, måske 100 Hz).

Hvilket grafikkort og DVD-drev kører du med? Overvejer selv at investere i
et Toshiba SD-M1502 (DVD). Kører med et GeForce II-MX overclocked til 200mhz
core og 195mhz SDRAM. PIII650@724mhz. 256MB SDRAM. 15" skærm. Hvis jeg
vælger at køre 800x600 ved 85hz burde det vel også kunne køre glidende?

Fra : René Jensen

Dato : 03-06-01 15:04

Per Nielsen wrote:
> Overvejer selv at investere i et Toshiba SD-M1502 (DVD).

Jeg har et Toshiba SD-M1402 DVD-ROM drev, ingen problemer med det drev
-- var regionsfrit ca. 2min. efter jeg satte det i min computer :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-06-01 16:49

Hej Per

Lige nu Matrox Marvel G450 op Pioneer 16x dvd, men det gik også fint med
WinFast TNT (første model) og Panasonic 5x
Øvrige oplysninger om mit system kan ses på nedstående link!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-06-01 09:12

Tak til jer begge. Det bliver så nok det nævnte Toshiba drev i kombination
med PowerDVD. Så er det bare lige at finde en regionsfri firmware til
Toshiba-drevet.