Proftpd
Fra : Martin Jensen

Dato : 01-06-01 19:12

Hejsa!

Jeg er igang med at skifte fra wuftp til proftpd på en rh 7.0 maskine..
Jeg har fulgt diverse opsætnings guider men kan ikke få den til at virke!
Har fjernet wuftpd...

Den kommer bare med:

Fra min windows maskine..
ftp> open minserver.dk
Connected to minserver.dk
Connection closed by remote host.

Fra linux maskinen selv:
ftp> open localhost
Connected to localhost.localdomain.
421 Service not available, remote server has closed connection
ftp>

Er der nogen som kan sige noget ud fra dette eller har et link til en rigtig
god proftpd for idioter side..?..

--
Mvh.
Martin

- Eat The Fish -
www.eatfish.dk

Fra : Henrik Olesen

Dato : 01-06-01 20:04

> [...]
> ftp> open localhost
> Connected to localhost.localdomain.
> 421 Service not available, remote server has closed connection

Du har med stor sandsynlighed ikke startet serveren. Du har vel installeret stadalone eller inetd pakkerne til Proftpd (hvis du har installeret Proftpd vha. RPM)?

Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Martin Jensen

Dato : 01-06-01 20:35

"Henrik Olesen" <henrik@blue-sky.dk> wrote in message

>Du har med stor sandsynlighed ikke startet serveren. Du har vel installeret
stadalone eller inetd pakkerne til Proftpd (hvis du har >installeret Proftpd
vha. RPM)?

jeps, det hele er installeret..
hvilke filer skal man kører for at starte serveren? jeg menes at have prøvet
det meste
efterhånden...

--
Mvh.
Martin

- Eat The Fish -
www.eatfish.dk

Fra : Henrik Olesen

Dato : 02-06-01 09:31

> jeps, det hele er installeret..
> hvilke filer skal man kører for at starte serveren? jeg menes at have prøvet
> det meste
> efterhånden...

Det kommer an på, om du har installeret den som standalone eller inetd ting. Hvis du har installeret den som standalone skal du blot starte start-scriptet (dvs. /etc/rc.d/init.d/proftpd start), hvis du derimod har sat den til at køre dennem inetd, skal du blot restarte inetd (dvs. /etc/rc.d/init.d/inetd restart).

Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-06-01 10:08

Fra : Henrik Olesen

Dato : 02-06-01 17:19

> RedHat 7.0 bruger xinetd, så der skal skrives en /etc/xinetd.d/proftpd
> fil:
> service ftp
> {
> socket_type = stream