Apache - AliasMatch
Fra : Nis

Dato : 01-06-01 19:21

Denne her er lidt tricky.
Jeg har et directory med PHP scripts og to directories med html og
templates, som begge skal dele de samme PHP scripts. Forvirret....

Det er to sites med samme funktioner og formål, men forskellige html og
templates.
Jeg skal have lavet det sådan, at hvis jeg vælger
site1.anywhere.dk/index.php så loader serveren index.php fra PHP
directoriet og index.tpl fra site1 directoriet.

site1.anywhere.dk er virtual mappet til /site1, og site2.anywhere.dk til
/site2, så jeg har prøvet at sætte en AliasMatch ind i virtualhost
config, for at route *.php til /code.
Men jeg får denne her "The requested URL /php4/php.exe/index.php was not
found on this server."

Det skal køre på en Compaq Alpha Tru64 server, men jeg tester det på en
Win98.2 med Apache 1.3.19 og PHP 4.0.5, så alt er med forbehold.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe med denne her, da det
vil spare flere mdr arbejde for 4 mennesker.

Nis.

Fra : Mickey

Dato : 01-06-01 19:48

"Nis" <ubernissen@popme.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal køre på en Compaq Alpha Tru64 server, men jeg tester det på en
> Win98.2 med Apache 1.3.19 og PHP 4.0.5, så alt er med forbehold.

det kan godt gi problemer - eftersom windows PHP'en er lidt underlig til
mange ting...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Nis

Dato : 01-06-01 19:59

Det er jeg klar over, men det skal køre på en Compaq Alpha Tru64, som er
Unix.
Windows er kun for at se om det vil virke.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-06-01 20:21

> Det er jeg klar over, men det skal køre på en Compaq Alpha Tru64, som er
> Unix.
> Windows er kun for at se om det vil virke.

Ja, men som Mickey udpejer, så er det ikke sikkert at det er noget der kan
fungere på samme måde på Unix pg Windoze.
Gider du ikke lige læse her: http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Nis

Dato : 01-06-01 20:59

Det er IKKE nødvendigt at få det til at virke på Windows, bare det kan virke i
Unix på Compaq Alpha Tru64.
Jeg ville bare teste det på windows for at se om det med AliasMatch virkede,
inden jeg prøvede på Unix.

Nis.

Fra : Mickey

Dato : 01-06-01 21:47

> [...]
virke i
> Unix på Compaq Alpha Tru64.
> Jeg ville bare teste det på windows for at se om det med AliasMatch

og hvad vil du det for, hvis det ikke virker på windows har du ingen garanti
for at det virker på unix'en, hvis det virker på windows er det ikke sikkert
det virker på unix'en...

Fra : Mickey

Dato : 01-06-01 20:47

"Nis" <ubernissen@popme.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jeg klar over, men det skal køre på en Compaq Alpha Tru64, som er
> Unix.
> Windows er kun for at se om det vil virke.

jeg har faktisk en side der ikke virker på en windows, apache, php - men
den virker fint på en linux, apache, php
- got the point ? ;)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-06-01 20:04

On Fri, 1 Jun 2001 20:47:37 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>"Nis" <ubernissen@popme.dk> skrev i en meddelelse

>det kan godt gi problemer - eftersom windows PHP'en er lidt underlig til
>mange ting...

Tell me about it...
Jeg har været nødt til at lave en masse åndsvage if statements for at
min side både virker lokalt og på en Unix server.

F.x. giver fil.php/parametre en 500 fejl i Windows.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/