MySQL intervaller
Fra : Frederik Sunne

Dato : 08-06-05 10:05

Hej Gruppe,

Jeg har en tabel med et antal registerede visninger. Hver gang der har været
en
visning er det registeret med sin egen entry med dato-tidsstempel i MySQL
basen.
Jeg vil nu gerne kører nogle statistikker ud. En af dem er timeintervaller
for disse
visninger - hvor der for hver time skal angives en COUNT for en visning med
en
bestemt ID. Istedet for at forespørge hver time i en dag - altså 24
forespørgelser,
kan man så gøre noget som er hurtigere...?

Et tillægsspørgsmål:
Jeg har en database med noget data og så en masse data som skal bruges til
statistik. Performance-mæssigt, er det så smartere at lægge al den data som
skal bruges til statistik ud i sin egen database eller er det ok at det
ligger samlet?
Er der en gevinst ved at skille de to datamængder ad i to seperate
databaser?

Mvh,

Frederik

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 08-06-05 20:02

On Wed, 8 Jun 2005 11:04:36 +0200, "Frederik Sunne"
<frederik@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>forespørgelser,
>kan man så gøre noget som er hurtigere...?

Noget i retning af

SELECT my_sql_datoformatteringsfunktion(tidspunkt, 'YYYY-MM-DD HH'),
count(*)
FROM dintabel
WHERE Flere kriterier
GROUP BY my_sql_datoformatteringsfunktion(tidspunkt, 'YYYY-MM-DD HH')

--
Nis Jorgensen
Midlertidigt uden ae oe og aa. Jeg beklager.

Fra : Frederik Sunne

Dato : 09-06-05 12:16

"Nis Jorgensen" <nis@superlativ.dk> wrote in message
> [...]
> FROM dintabel
> WHERE Flere kriterier
> GROUP BY my_sql_datoformatteringsfunktion(tidspunkt, 'YYYY-MM-DD HH')

Takker! Det vil jeg kigge lidt videre på

Mvh,

Frederik

Fra : Martin

Dato : 09-06-05 15:30

Nis Jorgensen wrote:
> [...]
> FROM dintabel
> WHERE Flere kriterier
> GROUP BY my_sql_datoformatteringsfunktion(tidspunkt, 'YYYY-MM-DD HH')

og my_sql_datoformateringsfunktion skal så erstattes med DATE_FORMAT, og
i 'YYYY-MM-DD HH' skal så erstattes med '%Y-%m-%d %H'