Hvordan kan der være optaget på 56 56 55 5
Fra : f00ge

Dato : 08-06-05 07:57

Jeg prøvede at ringe 56 56 55 55 (Den lokale læge) fra to forskellige
fastnet telefoner.
På det 7. tal melder den optaget - fra begge telefoner (andre numre kører
fint).

Jeg ringede 118, hvor damen oplyste mig om, at der jo var optaget på det
nummer. Jeg forklarede hende gentagende gange, at der var optaget på 56 56
55 5 - IKKE 56 56 55 55.
Hun mente, at der måtte være så travlt på 56 56 55 55, at den kunne 'regne
ud' at jeg skulle til at taste det sidste 5 tal ved syvende ciffer, at den
allerede der melder optaget.

Aha! Så TDC har nu et tankelæsende system, der med 100% sikkerhed kan regne
sig frem til, hvilket nummer ud af 10 mulige, kunder vil trykke næste gang!

Godt nok advanceret, hva' :)

Fra : N_N

Dato : 08-06-05 10:12

> [...]
regne
> sig frem til, hvilket nummer ud af 10 mulige, kunder vil trykke næste

Kunden har hele serien fra 50-59.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-05 12:01

On Wed, 08 Jun 2005 08:57:16 +0200, f00ge wrote:

> Aha! Så TDC har nu et tankelæsende system, der med 100% sikkerhed kan regne
> sig frem til, hvilket nummer ud af 10 mulige, kunder vil trykke næste gang!

Hvis alle 10 numre er optaget er der jo ingen grund til at gå videre.

Du kan også risikere at få en optaget tone hvis der ikke er nogen ledige
forbindelse fra din lokale central til den central nummeret du skal have
fat i er tilknyttet. Du kan også få en optagettone hvis din lokale
central er overbelastet.

Mulighederne er mange, og TDC har nok ret når de siger der er fordi
centralen kan regne ud at du vil trykke et tal der giver en optaget linie
(og det kan sagtens være fordi kunden f.eks. har alle 10 numre).

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Joe

Dato : 08-06-05 19:37

hahahahahaha....den var sgu go...

Fra : Trekroner

Dato : 08-06-05 19:51

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Jeg prøvede at ringe 56 56 55 55 (Den lokale læge) fra to forskellige
> fastnet telefoner.
> På det 7. tal melder den optaget - fra begge telefoner (andre numre kører
> fint).

Trykkede du alle 8 cifre, eller brugte du genkald de gange den meldte
optaget....?

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Erling

Dato : 04-07-05 07:16

"Trekroner" <trekronerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> "f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
>

> Trykkede du alle 8 cifre, eller brugte du genkald de gange den meldte
> [...]

Det er vel ikke nødvendigvis nummeret (abonnenten) der er optaget, men
gruppen.

Erling