Sv: Barnevogn og HT
Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 07-06-05 22:42

Søren G. wrote:

> Hvis du med kvinderne mener ingen så jo.

> Jo det kan jeg sagtens, for jeg diskuterer med Holst om hans påstand
> om at det er reglerne for barselsorlov der forhindrer mænd i at tage
> barselsorlovspørgsmål. Og her er privatøkonomi ligegyldigt for der er
> tale om at der under alle omstændigheder enten er en mor eller far på
> barsel, så den manglende indkomst vil være til stede under alle
> omstændigheder.

Men de to indkomster er ikke lige store, og det tages der ikke højde for i
reglerne. Så længe indkomstabet er større for mænd end for kvinder, vil det
være vanskeligere for mænd at gå på barsel.

VH
Kristian

--
"Sex is more fun than logic. One cannot prove this, but it is, in the same
way that Mount Everest is and Alma Cogan isn't."