Bryllup til rimelig pris?
Fra : sn0

Dato : 07-06-05 22:53

Da min forlovet og jeg gerne vil giftes men ikke har lyst til at låne x-
antal tusinde kroner i banken til det, søger jeg råd og inspirstion til
et bryllup der ikke koster en bondegård.
Det skal ligt siges at vi begge fylder rundt senere i år og har snakket
lidt om at slå det hele sammen.

På forhånd tak..
SH

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte

Dato : 08-06-05 02:46

Hejsa

> [...]
>et bryllup der ikke koster en bondegård.
>Det skal ligt siges at vi begge fylder rundt senere i år og har snakket

Tillykke med det kommende bryllup
Da jeg/vi i sin tid blev gift, foregik det i dybeste hemmelighed på
rådhuset - og kostede ikke andet end en flaske champagne, vi nød da vi
kom hjem. Men, det var nok ikke lige sådan en løsning du efterlyste...
Vi holdt da også bryllup 2 år efter (hvor alle troede vi blev gift, da
de ikke anede at vi var det i forvejen), samtidig med barnedåb for
vores ældste søn. Med ca. 30 gæster løb det alt i alt op i ca. 20.000
kr. Det er selvfølgelig mange penge, men alligevel rimeligt "billigt"
for et bryllup, efter nutidens standarder...
Vi holdt det hjemme i en tom staldbygning, og menuen stod på helstegt
pattegris. Vi var i kirke sent på eftermiddagen, og da gæsterne så kom
hjem til os, blev der serveret diverse småretter i haven, i stedet for
en decideret forret (grissinistænger med spegeskinke, minitoast med
kyllingeleverpostej og et par varianter mere). Derefter stod den så på
helstegt pattegris med hjemmebagt brød og flutes til og salatbar.
Desserten var ostelagkage, som svigermor havde lavet til/for os. Hun
havde også lavet små kransekager til kaffen. En af min mands
barndomsvenner stod for bryllupskagen. Til natmad fik vi "kinesisk
forårssuppe" - alm. hønsekødsuppe, men med andet fyld, nemlig
hønsekød, glasnudler, champignon og ærter - også med hjemmebagt brød
til. Vi havde en dame til at hjælpe til i køkkenet, fra før vi tog i
kirke og til efter spisningen (6-7 timer). Mener hun fik 75 kr i timen
for sin hjælp, og hun var virkelig effektiv Pattegrisen satte vi
selv i gang (havde lejet en lukket grill af slagteren, der leverede
den) inden kirketid, og havde så en bekendt til at overtage pasningen
og som også skar den ud for gæsterne. Kan ikke huske hvad han fik for
det, men ud over mad og drikke undervejs var det ikke et stort beløb.
Bryllupskagen kostede en gammel aflagt computer + 500 kr - og den var
bare så lækker (og utraditionel - fx. pyntet med marcipan-tog). Alt
brødet havde jeg selv bagt på forhånd, det skulle bare hives op af
fryseren og lunes. Det samme med suppen til natmad.
Vi opgav at leje service, det var for dyrt i forhold til, hvad man
kunne købe det til på tilbud (og så har vi kopper og tallerkner resten
af livet - næsten) - stykprisen blev faktisk næsten den samme.
Jeg valgte at leje min brudekjole, det var ca. ½ pris i forhold til
køb + det var en "billig" model (1600 kr). Jeg ville egentlig gerne
have haft købt den, men på den anden side, hvad skulle jeg egentlig
med den bagefter?
Nå ja, svigermor stod også for blomsterdekorationer til bordet. I det
hele taget fik vi enorm stor hjælp fra svigerforældrene. Både mht.
madlavning og alle forberedelserne (rydning og rengøring af
staldbygning, borddækning osv.).
En længere smøre, men en "opskrift" på, hvordan den store fest kan
holdes til en rimelig pris.... Håber I finder lige præcis det
"koncept" der er det rigtige for jer

MVH
Gitte (der i øvrigt har 7 års bryllupsdag på fredag...)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-06-05 07:09

Gitte wrote:
> MVH
> Gitte (der i øvrigt har 7 års bryllupsdag på fredag...)

er det så fra det første eller det andet bryllup? ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Gitte

Dato : 09-06-05 18:02

Hej

>er det så fra det første eller det andet bryllup? ;)

Det er fra første bryllup I øvrigt en onsdag eftermiddag på
rådhuset, hvor vi havde hastet af sted fra Frederikshavn, for at nå
det (havde taget forskud på bryllupsrejsen med en "smut-tur" til Oslo
og skulle så lige nå hjem og skifte tøj og videre til rådhuset til kl.
13). Vi nåede det da heldigvis og havde en rigtig hyggelig dag med
masser af selvforkælelse

MVH
Gitte

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-06-05 06:34

sn0 (sn0.news@kandu.dk) skrev :

> [...]
> inspirstion til et bryllup der ikke koster en bondegård.
> Det skal ligt siges at vi begge fylder rundt senere i år og har

Med fare for at lyde som en sur gammel kone:

Denne gruppe er beregnet til spørgsmål og debat om børn, børneopdragelse
o. lign. Flyt venligst dit spørgsmål hen i en mere relevant gruppe.

Henriette Døssing

Fra : Melanie

Dato : 08-06-05 13:54

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Denne gruppe er beregnet til spørgsmål og debat om børn, børneopdragelse
> o. lign. Flyt venligst dit spørgsmål hen i en mere relevant gruppe.

Kan du svare på hvilken gruppe der er relevant? Jeg kunne ikke finde en der
var bedre. Ofte har man fam. og derved ofte gift, når man får børn. Derfor
spurgte jeg selv om noget med bryllup her for et års tid siden. Måske er den
ikke "med" men den er mere tæt på en andre steder.

Mvh Melanie

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-06-05 14:00

Melanie (melanie@din_fake_ven.dk) skrev :

> [...]
> børn. Derfor spurgte jeg selv om noget med bryllup her for et års tid
> siden. Måske er den ikke "med" men den er mere tæt på en andre steder.

Mit umiddelbare bud vil være dk.forbruger - uden dog at kunne huske den
præcise "fundats" for forbruger-gruppen.

Henriette Døssing

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-06-05 19:56

Fischer & Døssing skrev:

> Mit umiddelbare bud vil være dk.forbruger - uden dog at kunne huske den
> præcise "fundats" for forbruger-gruppen.

det er den rigtige gruppe.
Er du i tvivl kan du altid spørge i dk.velkommen

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-06-05 19:58

Melanie skrev:

> [...]
> spurgte jeg selv om noget med bryllup her for et års tid siden. Måske er den
> ikke "med" men den er mere tæt på en andre steder.

Ak ja hvad bliver det næste spørgsmål?

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Melanie

Dato : 08-06-05 20:04

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ak ja hvad bliver det næste spørgsmål?
>
> --
> MVH
> Lars Raaby
> -enlig Far til en lille dreng
> http://www.kaspers-verden.dk

Åhh nej, "Politiet" kom forbi!

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-06-05 20:12

Uheldigvis faldt Melanie over tasteturet og skrev:

> Åhh nej, "Politiet" kom forbi!

Skal vi tage den en gang til for Melanie og Prins Knud?

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-06-05 20:02

sn0 skrev:
> [...]
> et bryllup der ikke koster en bondegård.
> Det skal ligt siges at vi begge fylder rundt senere i år og har snakket

velkommen til dk.familie.barn
1. Gruppenavn:
dk.familie.barn

2. Beskrivelse:
Om boernerelaterede emner

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner,
så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Er du i tvilv hvilke gruppe der er bedst er du altid velkomme til at
spørge i dk.velkommen.

fut: dk.admin.netikette
--
MVH
Lars Raaby

Fra : francesca larsen

Dato : 26-06-05 11:01

Hvad med at blive gift i Italien? Det er meget nemt, sjovt og billigt!
Jeg vil godt hjælpe dig, hvis du er interesseret.

paprika59@hotmail.it