mail-relay.tele2.dk - vil ikke relaye
Fra : Thomas Hygum

Dato : 07-06-05 20:24

Jeg har sat mine mx records korrekt op:

tigertantra.dk mail is handled by 10 tigertantra.dk
tigertantra.dk mail is handled by 15 mail-relay.tele2.dk
tigertantra.dk mail is handled by 20 mxbackup.gratisdns.dk

i forhold til hvad tele2 skriver, at man skal gøre for at komme udenom
deres blokering af port 25.

Og min router er helt åben for internet, når jeg tester det her. port
25, 110 og 113 forwardes.

Og jeg har prøvet 3 forskellige mailservere.

Alligevel får jeg altid den her fejlmeddelse, "relay access denied", når
jeg prøver at sende til mit domæne mange forskellige steder fra:

mail-relay.tele2.dk. - 130.227.212.4
Could not connect: Got an unknown RCPT TO response: 554 : Relay access
denied

Er der andre, der problemer med tele2's relay server? Eller er der noget
galt med mig?

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-06-05 21:24

Thomas Hygum wrote:
> [...]
> denied
>
> Er der andre, der problemer med tele2's relay server? Eller er der noget

Jeg bruger godt nok

mail-relay.tele2adsl.dk

jeg ved ikke om det betyder noget. Så kunne du prøve om det hjalp at
fjerne gratisdns.dk - måske betyder det noget.

Jeg tillod lige at connecte til din server, og den svarer godt nok, så
din router er sat korrekt op. Vi taler kun port 25 til at modtage mail.
110 er pop3, og 113 er auth (den mener jeg ikke du har grund til at have
åben).

Jørn

Jørn

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 07-06-05 21:30

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> wrote in message

> Er der andre, der problemer med tele2's relay server? Eller er der noget
> galt med mig?

Jeg vil foreslå at du stiller spørgsmålet over i tele2.adsl.teknik
der vil din hit rate være bedre ;)

/Henrik - T2

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-06-05 22:28

> Er der andre, der problemer med tele2's relay server? Eller er der noget
> galt med mig?

Har du ventet på TTL, og er dit domæne sat korrekt op på din mailserver?
Ud fra fejlmeddelelsen vil jeg gætte på du svarer nej til én af
ovenstående...:)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Hans

Dato : 08-06-05 00:18

Michael Kjærsgård wrote:

> Har du ventet på TTL, og er dit domæne sat korrekt op på din
> mailserver? Ud fra fejlmeddelelsen vil jeg gætte på du svarer nej til
> én af ovenstående...:)

Korrekt, det er ikke noget som man kan forvente bliver ændret fra minut til
minut, da TTL meget vel kan være flere timer på visse DNS-servere.

Tålmodighed er en god ting.

Hans

Fra : Thomas Hygum

Dato : 10-06-05 08:00

Det begyndte at virke efter at tele2's dhcp-server havde været nede en
halv dag. Jeg kunne modtage mails.

Men idag virker det igen ikke! Og jeg har selvsagt ikke ændret i mine
opsætninger i mellemtiden.

Jeg har kontaktet tele2 support tidligere, men de vidste ikke engang, at
jo lavere nummer i mx records jo højere prioritet. Suk. Men jeg må prøve
dem igen.

Det er røvirreterende med den blokering. De skulle slå den til for dem,
der ville...

Men der ikke andre, der har problemer?

Er der nogen, der kender til en billig mailhop-løsning (en der relayer
videre til en anden port), som er billigere end dyndns.org's til 40$?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 10:12

Thomas Hygum wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der kender til en billig mailhop-løsning (en der relayer
> videre til en anden port), som er billigere end dyndns.org's til 40$?

jeg ved at gratisdns.dk har en løsning, og jeg bruger den selv. Den
koster 49,- kr, og er desuden mxbackup.

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 10-06-05 12:40

> Det begyndte at virke efter at tele2's dhcp-server havde været nede en
> halv dag. Jeg kunne modtage mails.

Tele2s dhcp-server har ikke været nede, der har i det sidste tid
været 2 nedbrud, en kraftig linie der var defekt og derefter et stykke
udstyr der fejlende. De berørte en del kunder desværre.

Begge problemer har ikke noget med DHCP serveren at gøre, så
det er fejlagtig information du har fået.

> Men idag virker det igen ikke! Og jeg har selvsagt ikke ændret i mine
> opsætninger i mellemtiden.

Hvis du ikke har ændret noget så kan jeg godt forstå at det ikke virker!
Lige nu har du følgende i din MX på omtalte domæne (dit tidligere indlæg)

Server: ns.uni2.dk
Address: 129.142.7.100

Non-authoritative answer:
tigertantra.dk preference = 15, mail exchanger = mail-relay.tele2.dk

Authoritative answers can be found from:
tigertantra.dk nameserver = ns4.gratisdns.dk
<SNIP>

Denne opsætning er forkert.

Som det er beskrevet på Tele2s hjemmeside (Privat > Internet > ADSL >
Spørgsmål og svar )
skal du putte mail-relay.tele2.dk ind som en lavere/dårligere priotet
end din egen mailserver.

altså bør dine MX se ud sådan her:

Server: ns.uni2.dk
Address: 129.142.7.100

Non-authoritative answer:
tigertantra.dk preference = 10, mail exchanger = mail.tigertantra.dk.

jeg antager at mail.tigertantra.dk er din mailserver.

> Jeg har kontaktet tele2 support tidligere, men de vidste ikke engang, at
> jo lavere nummer i mx records jo højere prioritet. Suk. Men jeg må prøve
> dem igen.

Eller bare læse hvad alle de flinke mennesker her skriver til dig, jeg har
nævnt for dig at du nok ville have bedre mulighed i vores egne grupper.
der er en del der kan hjælpe dig videre som selv bruger servicen.

Jeg skal så beklage at du ikke har fået tilfredstillende hjælp i vores
support, hvis det er tilfældet.

> Det er røvirreterende med den blokering. De skulle slå den til for dem,
> der ville...

Måske, men den er der og mail-relay virker faktisk for alle de andre kunder
der
benytter det, så er jeg sikker på at den også kommer til at virke for dig.

> Men der ikke andre, der har problemer?

Der er mig bekendt ikke problemer (hvis jeg kikker i de interne grupper)

> Er der nogen, der kender til en billig mailhop-løsning (en der relayer
> videre til en anden port), som er billigere end dyndns.org's til 40$?

Kan du ikke bare bruge den gratis service som Tele2 stiller tilrådighed
for dig ?

Med venlig hilsen

Henrik - T2