læs/skriv til lokal XML fil
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 15:23

Hej

Er det muligt på en eller anden måde at skrive og læse fra/til en XML fil
der
ligger lokalt på brugerens maskine...evt. via javascript?

/Regin Madsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-05 16:40

Regin Madsen wrote:

> Er det muligt på en eller anden måde at skrive og læse fra/til en XML
> fil der
> ligger lokalt på brugerens maskine...evt. via javascript?

Det eneste, du kan skrive på brugerens maskine, er cookies. Og det eneste du
kan læse samme sted, er de cookies, du selv har skrevet. Begge dele kræver
vist serverside-scripting, så prøv at spørge videre i en relevant gruppe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christian Kragh

Dato : 09-06-05 08:24

> [...]
> vist serverside-scripting, så prøv at spørge videre i en relevant gruppe.

Man kan godt med javascript lave cookies.
Jeg kan dog ikke lige huske syntaksen for dette men det kan lade sig gøre da
jeg har brugt det.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-06-05 11:07

Quoth Christian Kragh:
> Man kan godt med javascript lave cookies.
> Jeg kan dog ikke lige huske syntaksen for dette men det kan lade sig gøre da
> jeg har brugt det.

Den kan findes i meget informativt format her:
<URL:http://www.quirksmode.org/js/cookies.html#doccookie>

--
\\kristian